سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومین حضور تیم دانشگاه امیر کبیر در لیگ رباتهای انسان نما

تیم روبوکاپ دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای دومین بار در لیگ روباتهای انسان نما سایز کودک شرکت کرد و امسال موفق به کسب مقام قرمانی این دوره مسابقات شد.

سروش صادق نژاد، سرپرست تیم روبات های کودک انسان نما و عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی روبوکاپ در لیگ رباتهای انسان نما در گفت و گو با خبرنگار صنفي، آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: امسال در هفتمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران برای دومین بار است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر در لیگ ربات های انسان نما و در کلاس رباتهای کودک شرکت کرده است.
وی در خصوص ویژگی های رباتهای انسان نما عنوان کرد: ربات های انسان نما این قابلیت را دارند که دقیقا مسابقات فوتبال که استاندارد فدراسیون جهانی فوتبال است را اجرا کنند و با استفاده از پردازش تصویری و الگوریتم های مختلف حرکاتی کاملا مشابه حرکات واقعی انسان دارند و این روباتهاغ قابلیت شناسایی توپ را دارا هستند.
صادق نژاد در خصوص ترکیب تیم دانشگاه امیرکبیر چنین عنوان کرد: تیم رباتهای انسانما نمای سایز کودک دانشگاه امیرکبیر از ترکیب دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته های مکانیک، کامپیوتر ، الکترونیک و در پاره ای از موارد از علوم ریاضی استفاده کرده است.
وی در پایان درباره برگزاری لیگ رباتهای انسان نما عنوان کرد: مسابقات سایز کودک رباتهای سایز کودک با سه ربات در مسابقات حاضر می شوند و علاوه رباتهای انسان نمای سایز کودک ،رباتهای سایز نوجوان و بزرگسال هم در این رقابت ها هر کدام به ترتیب با دو و یک ربات در این لیگ شرکت می کنند. /ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.