سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

امگا 3، عامل مهمی در ساخته شدن مغز، اعصاب و چشم های جنین

امگا3 ، امکان ساخته شدن مغز، اعصاب و چشم های سالم جنین را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران همدان؛ دانشمندان دریافتند که اسیدهای چرب امگا 3 که به وفور در آبزیان یافت می شود، تاثیر زیادی در تکوین مغز کودکان دارد و بر سطح هوش کودکان در حال رشد نیز نقش مثبت دارد و اگر مادر و نوزاد دچار کمبود این اسیدچرب باشد ، سیستم عصبی و ایمنی بدن کودک ممکن است رشد نکند و موجب نارسایی های اساسی در یادگیری و سیستم ایمنی شود.
کمبود اسیدچرب امگا 3 در بدن نوزاد و کودک موجب ایجاد بیماری هایی مانند لکه های سفیدقارچی ، آلرژی های سینوسی، بیماری مزمن گوش و بینی، عفونت گلو علاوه بر آن بیماری های روحی مانند افزایش بیش از حد فعالیت یا بیش فعالی و رفتارهای خودگرایانه (مثل با خود حرف زدن) می شود.
اهمیت امگا 3 ، از آن رو است که موجب کاهش ایجاد لختگی خون در جاهایی که نباید خون لخته شود ، کاهش فشارخون میزان چربی خون و تپش قلب می شود.
بر اساس مطالعات انجام شده در کشور دانمارک ، خانم های باردار که هرگز ماهی مصرف نکرده بودند 3 برابر بیشتر از کسانی که حداقل یکبار در هفته ماهی می خورند، زایمان زودرس و نوزادان ریز وزن استاندارد داشتند.
البته زنان باردار باید روزانه 340 گرم ماهی یا دوبار در هفته غذاهای دریایی کم جیوه مانند میگو، تن ماهی سفیدکنسرو شده ، ماهی سالمون، کفشک و قزل آلای پرورشی مصرف کنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.