سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فؤاد ايزدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اهداف آمريكا بر ضد ايران هرگز تغيير نخواهد كرد

کارشناس مطالعات آمريكا گفت: با وجود نفوذ لابي اسرائيلي بر سياست آمريكا، اهداف آمريكا بر ضد ايران هرگز تغيير نخواهد كرد.

فواد ايزدي كارشناس مطالعات آمريكا در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در تبيين مواضع آمريكا در قبال ايران بعد از انقلاب اسلامي تاكنون اظهارداشت: دولت آمريکا همواره نسبت به جمهوري اسلامي ايران دشمني و عناد داشته است.
وي با بيان اينکه در طول اين سال ها نه تنها از دشمني دولت آمريکا نسبت به ملت ايران كم نشده، بلكه افزايش نيز پيدا كرده است.

ايزدي با بيان اينکه هدف آمريكا بعد از پيروزي انقلاب اسلامي همواره تلاش در جهت براندازي و سرنگوني آن بوده است، خاطرنشان کرد: در حكومت‌هاي مختلف آمريکا در هدف كلي براندازي تغييري وجود نداشته و تنها شيوه‌هاي آن عوض شده است.

وي در ادامه افزود: بعد از انقلاب اسلامي تبديل حكومت دست نشانده آمريكايي با يك نظام اسلامي برآمده‌اند آراي مردم، براي دولت آمريکا كه تمايل به تسلط بر تمام كشورها به شيوه امپرياليستي دارد مسئله‌ بسيار ناراحت كننده بود.

ايزدي ادامه داد: ايران يكي از كشورهاي توليد كننده ذخاير عظيم نفت و گاز است و طمع آنان نسبت به تسلط بر ثروت عظيم اين کشور باعث دشمني در سال هاي متمادي نسبت به ايران شده است.

كارشناس مطالعات آمريكا رشد الگوپذيري كشورهاي منطقه از ايران را چالشي جدي براي آمريكا خواند و افزود: عدم دسترسي آمريكا به منابع عظيم ثروت در ايران و قرار گرفتن اين منابع در دست يك نظام سياسي اسلامي توانسته است چالش‌هاي فراواني را در حوزه هاي اقتصادي،‌فرهنگي، سياسي براي آمريكا ايجاد کند.

ايزدي به تغيير نكردن مواضع دشمنانه آمريكا عليه ايران اشاره و تصريح كرد: اهداف آمريكا بر ضد ايران تغيير نخواهد كرد. چرا كه نفوذ لابي اسرائيلي بر سياست ورزي آمريكا در خاورميانه بسيار گسترده است و اسرائيلي‌ها به هيچ وجه حاضر نخواهند شد از منافع خود صرف نظر كنند در مواضع خود نسبت به ايران را تغيير دهند. در واقع تا زماني كه نگاه اسرائيلي به ايران وجود دارد سياست و مواضع آمريكا نسبت به ايران عضو نخواهد شد.

وي در پايان با اشاره به نفوذ لابي اسرائيل بر سياست‌هاي آمريكا گفت:‌ در بحث تحريم بانك مركزي‌ و تحريم‌هاي نفتي، اوباما نامه‌اي به وزير دارايي اين کشور داد كه در آن درخواست متوقف كردن تحريم ها عليه بانك مركزي را داشت كه سناي آمريكا به درخواست اوباما توجهي نكرد و اين امر نشانه دهنده نفوذ اسرائيلي بر سناي آمريكاست كه تنها به منافع خود توجه دارد. /ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.