سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غفوري فرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تا برطرف شدن نيازهايمان به غني‌سازي ادامه مي‌دهيم

عضوكميسيون انرژي مجلس هشتم گفت: تلاش‌هاي مذبوحانه غرب براي ايجاد خلل در برنامه صلح‌‌آميز هسته‌اي ايران راه به جايي نخواهد برد و جمهوري اسلامي ايران تا برطرف شدن نيازهاي خود به غني‌سازي اورانيوم حتي بيش از 20 درصد نيز ادامه خواهد داد.

حسن غفوري فرد نماينده مردم تهران در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با گراميداشت بيستم فروردين، روز ملي فناوري هسته اي و با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران هيچ هراسي از تهديدات دشمن در قبال ادامه فعاليتهاي هسته اي صلح‌آميز ندارد، گفت: ایران آماده است تا طبق ضوابط آژانس بین المللی انرژی اتمی، دستاوردهاي هسته ای خود را بدون هیچگونه چشمداشت،  تحمیل و گروکشی در اختیار کشورهای عضو آژانس قرار دهد.

***توطئه‌چيني غرب براي متوقف كردن ايران از مسير توسعه فناوري هسته‌اي

غفوري فرد در ادامه افزود: ترور دانشمندان هسته ای ایران، حملات سایبری مثل انتشار کرم اینترنتی استاکس نت، گزارشات كذب منتشر شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمانهای اطلاعاتی غربی و سخن‌راندن از حمله نظامی و از دست رفتن زمان از موارد توطئه چيني هاي غرب براي متوقف كردن ايران در مسير فعاليتهاي هسته اي بود.

وي با اشاره به مدیریت حامل‌های انرژی، صرفه جویی و کاهش نسبي مصرف بنزین، گسترش تولیدات داخلي را امتیاز بزرگی برای کشور برشمرد و افزود: این کار مهم در شرایط تحریم انجام شد و نقشه توطئه آمیز دشمنان را خنثی کرد.

غفوري فرد با اشاره به حساسیت ویژه رهبر معظم انقلاب به پیشرفت کشور در عرصه علم و فناوری خاطرنشان كرد: طبق بيانات مقام معظم رهبري، تحقق پيشرفت دستاوردهاي علم و فناوري هسته اي از پایه های اقتدار اقتصادی و استغنای سیاسی کشور است و ايشان با استناد به گزارشات مراکز معتبر علمی جهان همواره تأکید دارند كه سطح پیشرفت‌های علمی ایران، بسیار بیشتر از حدی است که تاکنون مردم از آن مطلع شده اند.

سرمايه‌گذاري دشمنان بر تحريم‌هاي به اصطلاح "فلج‌كننده"

وي افزود: گزارشات معتبر بین المللی نشان می دهد ایران با رشد ۲۰ درصدی علمی، سریع‌ترین رشد علمی جهان را داراست و در سال ۹۰ با در اختیار داشتن رتبه اول علمی منطقه، به رتبه هفدهم جهان دست یافته است و این موفقیت‌های بسیار ارزشمند در حالی به دست آمده که دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت ایران بر روی تحریم های به اصطلاح فلج کننده، سرمایه گذاری می کردند.

وي، با اشاره به روحيه و اعتماد به نفس بالای دانشمندان جوان ايراني در پيشبرد اهداف كشور در زمينه دستاوردهاي هسته‌اي خاطرنشان كرد : با پيشرفت ايران در غني سازي بيست درصدي اورانيوم اين واقعیت بار دیگر ثابت شد که جوانان خوش‌فکر و پرتلاش کشور، تحریم ها را فرصتی بالقوه برای پیشرفت می دانند و این نگاه ارزشمند همراه با تکیه دستگاه‌ها به جوانان، و گسترش همکاری دانشگاه با صنعت، زمينه خلاقیت استعدادهای ایرانی را ايجاد کرده است.

وي سوءنيت غرب در مورد دستاوردهاي علمي و فناوري ايران را نشانگر بي نتیجه بودن اقدامات دشمنان براي ايجاد خلل در اين مسير دانست و افزود: عوامل دولت امریکا، در سراسر جهان به راه افتاده اند تا به خیال خود، تحریم ها را عملی کنند و با ضربه زدن به مردم ایران میان آنها و نظام جدایی بیاندازند اما این تلاش‌ها نیز راه به جایی نبرده و نخواهد برد.

نماينده مردم تهران تهديدها و تحريمهاي غرب عليه ايران را بهانه بیگانگان در كمرنگ جلوه دادن مسئله هسته ای و حقوق بشر دانست و تأکید کرد: علت اصلی خصومت‌ها و کینه ورزی زورگویان این است که نظام اسلامی مقتدرانه از ثروت عظیمِ نفت و گاز ایرانیان حراست می‌کند و براي بقا و پيشرفتهاي چشمگيرتر، هرگز از ادامه فعاليتهاي هسته اي چشم پوشي نخواهدكرد.

***تا برطرف‌شدن نيازهايمان به غني سازي ادامه مي‌دهيم

غفوري فرد گفت:این برنامه غنی سازی اورانیوم ایران است که آمریکا و متحدان آن را خشمگین کرده است در حاليكه ما تاهرجا نياز داشته باشيم اورانيوم را حتي تا بالاي بيست درصد هم غني سازي ميكنيم.

عضو كميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه ایران با وجود قرارگرفتن در معرض تحريم‌هاي خصمانه غرب خاطرنشان كرد: ايران کشوري است كه توانسته با کمک چهار آبشار جدید سانتریفیوژ در فردو و اضافه کردن 15آبشار دیگر سانتریفیوژ در نطنز، تولید اورانیوم با غنای 20 درصد را ماهانه سه برابر كند.

***خصومت آمريكا يا عقب‌نشيني هسته‌اي به پايان نمي‌رسد

غفوري فرد در خاتمه اظهار داشت: کسانی که خیال می کنند  دشمنی امریکا با عقب نشینی در مسئله هسته ای  تمام می شود دچار غفلتند چرا که در منطقه ما کشورهای دارای سلاح هسته ای نیز وجود دارند اما امریکا هیچ حساسیتی به آنها نشان نمی دهد پس علت دشمنی زورگویان، مسئله هسته ای و حقوق بشر نیست بلکه پاسداری غیرت‌مندانه ملت و نظام اسلامی از منابع ملی نفت و گاز، علت این خصومت‌هاست.

/س2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.