سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شايق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برقراري رابطه با آمريكا جز با پس دادن اموال بلوكه شده ايران ميسر نسيت

عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: تا زماني كه اموال بلوكه شده كشورمان از سوي آمريكا پس داده نشود و ايدئولوژي اسلام به عنوان يك مكتب مورد قبول از سوي آمريكا پذيرفته نشود امكان برقراري رابطه با اين كشور به هيچ وجه وجود ندارد.

عشرت شايق عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در خصوص مواضع آمريكا در برابر ايران از اوايل انقلاب تا به امروز گفت:‌ در زمان رژيم ستم‌شاهي به دليل اينكه تمامي خواسته‌هاي آمريكا توسط شخص شاه برآورده مي‌شد هيچگونه مشكلي در روند رابطه ايران و آمريكا وجود نداشت.

وي افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني آرايش سياسي آمريكا در كشور ما به طور كلي به هم ريخته شد و منافع اين كشور كه توانسته بود در دوران شاه به آن دست يابد از اين كشور پس گرفته شد.

عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اذعان داشت:‌ آمريكا پس از اينكه منافع خود را در جمهوري اسلامي ايران از دست داد در قالب‌هاي متعددي همچون جنگ تحميلي،‌فتنه‌هاي سياسي و اقتصادي و مسائل هسته‌اي و حقوق بشر سعي در زير سوال بردن نظام ايران دارد ولي بايستي بداند كه اين موضوعات در مقاومت ملت ايران تاثيري نخواهد گذاشت تا زماني كه آمريكا نسبت به حقوق ملت ايران احترام بگذارد.

شايق خاطرنشان كرد:‌ تا زماني كه اموال بلوكه شده كشورمان از سوي آمريكا پس داده نشود و ايدئولوژي اسلام به عنوان يك مكتب مورد قبول از سوي آمريكا پذيرفته نشود امكان برقراري رابطه با اين كشور به هيچ وجه وجود ندارد.

وي تصريح كرد:‌ برقراري رابطه ميان آمريكا و ايران غير ممكن نيست و به طور حتم زماني امكان‌پذير خواهد بود كه هر دو كشور در قالب عزت، استقلال و منافع دو طرفه با يكديگر پاي يك ميز مذاكره بنشينند در غير اين صورت برقراري ارتباط معنايي ندارد. /س3
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.