سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار در منطقه 10:

نصب ساعت آفتابی در موزه حیات وحش هفت چنار

طراح ساعت های آفتابی از نصب ساعت آفتابی در موزه حیات وحش هفت چنار برای نخستین بار در منطقه 10 خبر داد.

احمد دالکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:یکی از قدیمی ترین دست ساختهای علمی بشر که هنوز کاربرد دارد ساعت های موسوم به آفتابی است که با ایجاد سایه یک شاخص بر روی صفحه ای، می تواند زمان خورشیدی را اعلام کند و ارقامی را که نشان می دهد براساس زمان خورشیدی بوده و با ساعت های معمولی قدری اختلاف دارد که معلول تفاوت تعریف زمان خورشیدی و زمان قراردادی می باشد. دالکی ادامه داد:در این ساعتها اذان ظهر معمولا در تهران از 11 دقیقه بعداظهر تا 19 دقیقه قبل از ظهر شرعی گفته می شود که این تفاوت در منحنی زیرصفحه برچسب ماه های سال آماده است.

وی اضافه کرد:هر گاه سایه شاخص مثلثی شکل این ساعت دقیقا در پشت صفحه افتاده باشد موقع اذان ظهر به وقت تهران است به همین منظور ساعت ها جهت استفاده شهروندان در مکان های مذکور نصب شد.

گفتنی است:بر روی صفحه افقی این ساعت جهت قبله برای این منطقه نشان داده شده است.

*گزارش عملکرد اداره خدمات شهری در سال جدید

عباس صمدیان معاون امور شهرداری منطقه 10 با بیان رفت و روب معابر در سطح منطقه گفت:در راستای اجرای رعایت اصول بهداشتی همه روزه عملیات رفت و روب در سطح محدوده انجام شد بدین منظور کار رفت و روب خیابان های سبحانی‌،رنجبر، نوروزی، و جیحون با تلاش این اداره به اتمام رسیدکه رضایتمندی شمار زیادی از شهروندان را به همراه داشته است و اداره خدمات شهری در راستای رعایت اصول بهداشتی و رضایتمندی شهروندان نسبت به تخلیه زباله و ضایعات داخل مغازه واقع در خیابان نواب اقدام کرد.

وی در ادامه با اشاره به لایروبی نهرها در سطح ناحیه اظهار داشت:با تومجه به این که زباله های موجود در داخل نهرها از جمله اقداماتی است که بهداشت عمومی را به خطر می اندازد بدین منظور این اداره در راستای اصول بهداشتی همه روزه عملیات لایروبی نهرهای موجود در سطح محدوده انجام می شود و گفتنی است عملیات لایروبی نهرهای خیابان سبحانی و 13 متری حاجیان با تلاش این اداره انجام شد.

صمدیان خاطرنشان کرد:از آنجا که پیشرفت و توسعه شهر و حل مشکل و معضلات شهری در گرو حرکت دوطرفه مسئولان و مردم است و آلودگی ها و ناهنجاری های موجود در بدنه شهری از جمله مواردی است که بر زشتی و آلودگی های لایروبی می افزاید و تاثیر نامطلوبی در سیمای شهر می گذارد لذا در راستای حذف آلودگی های بصری و آراستگی منظر شهری این اداره نسبت به شست و شوی نمای خیابان قزوین اقدام به عمل آورد./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.