سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزيرصنعت،معدن وتجارت:

تولید صادراتگرا با محوریت کیفی سازی دردستور کار قرارمی گیرد

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران گفت:در سال حمایت از تولید ملی، تولید صادراتگرا با محوریت کیفی سازی دردستور کار قرارمی گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، فخراله مولایی در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ضمن تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت برای همکاران اظهارداشت:در سال جاری که به فرموده مقام معظم رهبری با نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مزین شده است،باید به سمت کیفی سازی محصولات تولیدی با نگاه تولید صادراتگرا گام برداریم.
مولایی ضمن تاکید برتلاش برای جذب سرمایه گذاردر شهرکهاونواحی صنعتی افزود: تکریم سرمایه گذار موجب پویایی بخش صنعت وایجاد اشتغال پایدار در کشور خواهد شد وما به عنوان دولت باید از هیچ تلاشی برای تشویق سرمایه گذاران دریغ نکنیم.
معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت اضافه کرد:نکاتی که مقام معظم رهبری در زمان آغاز سال جدید بیان کردند در برگیرنده اهداف بسیار ارزشمندی است که با رعایت آن می توانیم به دستاوردهای بسیار مهمی در کشور دست یابیم.
وی راه پیشرفت وشکوفایی کشوررا درگرو اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری دانست وگفت: به طور حتم با حمایت از تولید به خصوص تولید دارای ارزش افزوده وصادراتی ، ضمن تحقق خودکفایی زمینه ورودونفوذ در بازارهای جهانی را بدست خواهیم آورد.
مولایی تاکید کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جاری، کیفی سازی شهرکها وواحدهای صنعتی وتلاش برای اجرای هرچه بهتر این اهداف از برنامه های اصلی سازمان خواهد بود.
مولایی با تاکید براینکه سال حمایت از تولید ملی ادامه سال جهاد اقتصادی است، تصریح کرد: امسال مسئولیت های سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی به عنوان یکی از ارکان مهم تولید در بخش صنعت دوچندان شده است.
معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت با بیان اینکه در حال حاضر895شهرک وناحیه صنعتی در سراسر کشور وجود دارد،افزود: با توجه به اینکه 90درصد واحدهای صنعتی مستقر درشهرکهاونواحی صنعتی را صنایع کوچک تشکیل می دهد، سهم این سازمان در اشتغالزایی بیش از 90درصداست که این موضوع مسئولیت مارا سنگینتر کرده است.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 27هزارو158واحد صنعتی در شهرکها ونواحی صنعتی مستقراست ، خاطر نشان کرد : علاوه برواحدهای صنعتی در حال حاضر حدود 27هزار طرح نیمه تمام در شهرکها ونواحی صنعتی وجود دارد که با اعتبارات اختصاص یافته به مرور تکمیل خواهند شد.
وی با تاکید بر حرکت به سوی استفاده بیشتر از محصولات ایرانی ادامه داد: تمرکزبرروی تولید کیفی وصادراتی موجب می شود، علاوه برپوشش بازارداخلی دربازارهای خارجی هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران اجرای این مهم را نیازمند بسترسازی در سطوح مختلف برشمرد وگفت: یکی از ابزارهایی که زمینه بسترسازی را محقق می کند افزایش بودجه است که خوشبختانه این موضوع در سال جدید محقق شده است.
مولایی افزود: بنده این نوید را به شما همکاران می دهم که اعتبارات خوبی برای اتمام پروژه های نیمه تمام وتوسعه صنایع کوچک جذب شده است ودر آینده ای نزدیک با جذب این اعتبارات شاهد اتفاقات خوبی دربخش تولید و صنعت خواهیم بود.
وی در بخش دیگری به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل اشاره کرد وگفت: در این رابطه مدیران محترم تلاش های زیادی انجام دادند تا بالاخره موفق شدیم حقوق شما عزیزان را افزایش دهیم.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت ادامه داد: حال که این وعده مهم به لطف خداوند محقق شده از شما عزیران می خواهم که همانطور که تا به امروز برای مصالح کشور ومردم تلاش کردید صادقانه تلاش کنید ودرخواست های منطقی را با تمام توان پیگیری کنید./عب

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.