سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست چین براي تعیین سریع مکان مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5

دولت پکن امروز با تشويق طرفین درگیر در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 ، از آنان خواست هر چه سریعتر مکان مذاکرات را تعيين كنند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبر گزاري فرانسه ؛ دولت چین از تمامی طرف‌های درگیر در مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 خواست با برقراری ارتباط خوب و انعطاف بیشتر ، درباره محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای به توافق برسند.

 

بر اساس اين گزارش ، "هنگ لی" سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره اعلام کرد : مکان مذاکرات ، مسئله خیلی مهمی نیست و آنچه اهميت دارد اين است که ایران و گروه 1+5 مذاکرات سازنده و پایدار را هر چه سریعتر در راستای یافتن راه‌حل مناسب ، بلندمدت و جامع درباره برنامه هسته‌ای تهران آغاز کنند.

 

بنا بر اعلام رسانه‌ها ، ایران و گروه 1+5 شامل 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان ، قرار است 14 آوریل جاری (26 فروردین) مذاکرات درباره برنامه‌ هسته‌ای تهران را از سر گیرند اما مکان برگزاری این مذاکرات هنوز تعیین نشده است.

 

ایران روز پنجشنبه گذشته درخواست "کاترین اشتون" رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای انجام مذاکرات در یکی از 3 کشور نروژ، سوئیس و اتریش را نپذیرفت . آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد ، گزینه‌های بغداد و استانبول هنوز روی میز قرار دارد و مکان یا مکان‌های مذاکرات –که احتمالاً سلسله وار و به هم پیوسته خواهد بود- امروز و پس از گفت‌وگوهای " علی باقری"  و " اشمیت " دستیار "اشتون" نهایی خواهد شد./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.