سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالح آبادي خبر داد:

رتبه نخست بورس تهران در منطقه از نظر تنوع صنايع و بازدهي

در حال حاضر بورس تهران از نظر بسياري از متغييرها از جمله تنوع صنايع و بازدهي در منطقه رتبه نخست اما از نظر ارزش بازار و حجم معاملات بعد از تركيه و عربستان در منطقه سوم قرار داريم.

علي صالح آبادي رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: يكي از برنامه هاي اصلي سازمان بورس و اوراق بهادار كه در برنامه پنجم توسعه هم گنجانده شده، ارتقاء جايگاه بازار سرمايه است.

وي تصريح كرد: براساس آمارهاي منتشر شده از مراجع معتبر بين المللي از جمله بلومبرگ، شاخص بورس تهران در سال 2011 با رشد 29.5 درصدي رتبه نخست را در ميان بورس هاي جهان از آن خود كرد اين در حالي است كه اغلب بورس هاي بزرگ دنيا در سال گذشته ميلادي بازدهي منفي داشتند.

سخنگوي سازمان بورس تاكيد كرد: بورس تهران از نظر متغيرها رتبه نخست و از نظر ارزش و حجم معاملات در مكان سوم قرار دارد؛ اميدواريم در پايان برنامه پنجم توسعه اين متغييرها نيز به صدر برسند و رتبه نخست منطقه را به نام خود ثبت كنند.

صالح آبادي اظهار داشت: تقويت نظارت ها در بازار سرمايه و حمايت از حقوق سرمايه گذاران، افزايش تعداد سهامداران، جذب شركت هاي جديد به بورس و فرا بورس و افزايش ميزان تامين مالي از طريق بازار سرمايه از ديگر برنامه هاي مهم سازمان بورس در برنامه پنجم توسعه است.

رئيس سازمان بورس اوراق بهادار يادآور شد: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، بورس ايران بايد در سند چشم انداز 20 ساله كشور به رتبه نخست بورس هاي منطقه دست يابد كه با توجه به شرايط فعلي و پيش بيني هاي انجام شده، انتظار مي رود زودتر از افق چشم انداز و طي چهار يا پنج سال آينده به اين هدف دست يابيم.

وي خاطرنشان كرد: اين روزها بازار نسبت به سال هاي گذشته نقش پررنگ تري در اقتصاد كشور پيدا كرده و محل مناسبي براي واگذاري سهام شركت هاي دولتي و جذب سرمايه هاي سرگردان است در اين راستا نيز برنامه هاي آموزشي و فرهنگ سازي بسيار گسترده اي از سوي سازمان در سال 90 اجرا شد كه اين برنامه ها، به صورت گسترده تر در سال 91 ادامه خواهد يافت./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.