سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ويژه برنامه هاي مركز گل و گياه منطقه 13 در سال جديد اعلام شد

انس با طبيعت در كلينيك گل و گياه

با آغاز فصل بهار ويژه برنامه هاي مختلفي با رويكرد تفريحي و آموزشي براي شهروندان در كلينيك گل و گياه منطقه 13 برگزار مي شود.

به گزارش

خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران

از آنجا كه گل و گياه نقش بسزايي در آراستگي محيط شهري دارند مشاركت شهروندان در نگهداري و پرورش گل و گياه امري قابل اهميت و ضروري است.

سيمرغ مسئول اين كلينيك درباره برنامه هاي فصل بهار مي‌گويد: با آمدن فصل بهار ما بيشتر به آموزش سبزه كاري، گلكاري هاي فصلي و دائمي و طراحي باغچه و فضاي سبز براي شهروندان مي‌پردازيم.

به گفته وي كلاس هاي آموزشي اين مركز به مدت چهار جلسه از اواخر فروردين ماه ويژه فصل بهار آغاز مي‌شود اين كلاس هاي در روزهاي مختلف و به طور دائم برگزار مي شود.

وي تصريح كرد: اين كلاس ها شامل كلاس سبزي كاري، گياهان دارويي، تراديوم، گل هاي فصلي، فضاي سبز عمودي، كشت و توليد قارچ صدفي، كاكتوس، تراريوم و توت فرنگي بوده كه براي آشنايي شهروندان با پرورش انواع گل و گياه تدارك ديده شده است.

تاسيس سه مركز آموزش گل و گياه در منطقه 13

سيمرغ يكي از اقدامات و برنامه هاي مهم كلينيك گل و گياه در فصل جديد را تاسيس سه مركز آموزش و پرورش گل و گياه در بوستان نيما و پارك جنگي سرخه حصار عنوان كرد و گفت: با افتتاح اين مراكز برنامه و فعاليت هاي آموزشي اجرا و نحوه پرورش و نگهداري گل و گياه به علاقه مندان آموزش داده مي شود.

وي تاكيد كرد: آموزش به اعضاي سازمان ها مردم نهاد نيز در الويت برنامه هاي اين مركز قرار دارد تا همگان نسبت به زيبايي محل كار و زندگي خود فعاليت كنند.

مسئول كلينيك گل و گياه خاطرنشان كرد: با همكاري و هماهنگي صورت گرفته بين مديريت سراي محله حافظيه و مهرآور كلاس هاي آموزشي گياهان دارويي براي شهروندان برگزار مي‌شود.

تورهاي آموزشي و تفريحي

سيمرغ گفت: علاوه بر كلاس هاي آموزشي كه هر هفته به صورت مداوم داير است تورهاي آموزشي و تفريحي نيز برگزار مي‌شود به گفته وي اين تورها با فرا رسيدن فصل بهار آغاز و در گلخاه آلوئه ورا، كاكتوس، جشنواره گل و گياه گفتگو ، گچسر و دشت لاله ها براي شهروندان و اعضاي كلينيك برگزار مي‌شود.

وي اضافه كرد: تورهايي نيز ويژه دانش آموزان در نظر گرفته شده كه به زودي در كلينيك گل و گياه و ديگر اماكن تفريحي برگزار مي‌شود.

سيمرغ گفت: علاوه بر اين شهروندان مي‌توانند هم به صورت تلفني و هم به شكل حضوري درباره گل و گياه از كارشناسان كسب اطلاع كنند كه در اين راستا حداقل 150 مورد مشاوره توسط كارشناسان مركز انجام مي شود./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.