سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند/

ایجاد پاركهای علم و فناوری به توسعه فعالیتهای علمی منجر می شود

رییس پارك علم و فناوری خراسان جنوبی گفت:تاسیس و راه اندازی پاركهای علم و فناوری به توسعه فعالیتهای علمی و تحقیقاتی جوانان منجر می شود.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بيرجند؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه محمدرضا دوستی در نشست با مسوولان بشرویه افزود: در دهه های اول انقلاب بیسوادی در كشور از مهمترین نقاط ضعفی بود كه دشمنان در توطئه ها و دسیسه های خود علیه نظام آنرا به كار می بردند ولی امام خمینی (ره ) با درایت و آینده نگری بی نظیر خود با تشكیل نهضت سوادآموزی گام مهمی در راستای ریشه كن كردن این نقطه ضعف برداشتند.
وی با بیان اینكه پس از گذشت سه دهه از انقلاب شكوهمند اسلامی بیسوادی در بسیاری از شهرها و روستاهای كشور ریشه كن شده ، اظهار كرد: در حال حاضر جوانان برومند ایران اسلامی در بسیاری از شاخه های علم و دانش در دنیا مطرح و زبانزد هستند.
دوستی با تاكید بر این كه امروز باید در كنار آموزش علوم باید به شناخت از فناوریهای روز دنیا نیز بپردازیم، خاطر نشان كرد: در سالهای اخیر و با تلاش دولت خدمت گذار با تاسیس و فعالیت پاركهای علم و فناوری فعالیتهای خوبی در زمینه تولید تكنولوژی در میهن اسلامی انجام شده است.
رییس پارك علم و فناوری خراسان جنوبی اضافه كرد: همگه باید تمام تلاش خود را برای كاهش وابستگی كشور به فناوری به كار بگیریم كه این مهم نیازمند جهاد ملی در عرصه فناوری می باشد .
فرماندار بشرویه نیز در این نشست با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ی ایرانی گفت: موفقیت روز افزون در تولید ملی و رسیدن به خودكفایی با گسترش و توسعه فناوری در بحث تولیدات داخلی قابل دستیابی است ، بنابراین باید به فراهم كردن زمینه های بسط تكنولوژی در محیط های علمی به طور جدی و ویژه توجه كنیم.
غلامرضا پورسلطانی  افزود: نظارت بیشتر بر كار تولیدكنندگان داخلی و توسعه فعالیت های مربوط به حوزه فناوری در كنار آموزش علم و بهره گیری از آن برای كمك به توسعه صنعت از مهمترین اقداماتی است كه باید در راستای افزایش و رونق تولیدات داخلی انجام شود.
لازم به ذکر است ؛ همچنین مركز رشد و فناوری شهرستان بشرویه با حضور رییس پارك علم و فناوری خراسان جنوبی و جمعی از مسوولین محلی، مورد بهره برداری قرار گرفتاین مركز با هدف تلاش برای ارتقا و پیشرفت فناوری همگام با توسعه آموزش عالی در دانشگاه علمی و كاربردی شهرستان بشرویه با اعتبار  100 میلیون ریال آغاز به كار کرد./س
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.