سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارشاد خبرداد؛

اختصاص 20 میلیارد ریال یارانه خرید کتاب برای دانشجویان

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در حاشیه بازدید از مراحل آماده سازی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب ،از اختصاص 20 میلیارد ریال یارانه کتاب برای خرید دانشجویان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی ، " سید محمد حسینی " روز جمعه پس از بازدید به همراه " علی نیکزاد" وزیر راه و شهرسازی از مراحل آماده سازی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب با اعلام این خبر اظهار داشت : نمایشگاه امسال در 12 اردیبهشت با حضور رییس جمهوری افتتاح خواهد شد و از سیزدهم تا بیست و سوم همین ماه مردم می توانند از نمایشگاه کتاب بازدید کنند.

وی ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا (س) نمایشگاه کتاب را میعادگاهی برای همه علاقه مندان، نویسندگان و ناشران دانست و گفت: این نمایشگاه بهترین فرصت برای دوستداران کتاب و آشنایی با جدیدترین کتاب هاست.

حسینی درباره ویژگی های نمایشگاه امسال گفت: مسئولان برگزاری نمایشگاه امسال زودتر از سال های گذشته کار را شروع کردند و با توجه به این که نماز عید فطر امسال در مصلای تهران برپا خواهد شد، باید به گونه ای نمایشگاه را برگزار کنیم که در اجرای عملیات ساخت مصلی خللی وارد نشود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: نمایشگاه کتاب امسال به مساحت 125 هزار متر مربع خواهد بود که 50 هزار متر مربع در شبستان مصلی و 75 هزار متر مربع دیگر نیز در سازه های موقت برپا خواهد شد.

به گفته حسینی دو هزار و 500 ناشر داخلی در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت؛ در حالی که در سال گذشته دوهزار و 328 ناشر حضور داشتند.

وی در ادامه درباره تعداد عناوین کتاب های داخلی در نمایشگاه کتاب گفت: امسال در حدود 230 هزار عنوان کتاب در بخش داخلی ارائه خواهد شد که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد بخش بازار جهانی کتاب و بخش عربی در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و گفت: برنامه های لازم برای حضور ناشران خارجی در حال اجرا است، ولی تلاش می کنیم تا در بخش خارجی نمایشگاه فرصت هایی ایجاد شود تا علاوه بر عرضه کتاب بتوانیم در این زمینه بازاریابی نیز داشته باشیم.

حسینی همچنین از حضور فعال ناشرین خارجی در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب خبر داد و گفت: البته ناشرین خارجی در سال گذشته مشکلاتی داشتند که با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی در حال رفع این مشکلات هستیم.

وی یکی از ویژگی های نمایشگاه امسال را ایجاد سالن یاس از روز اول برپایی نمایشگاه اعلام کرد و افزود: در این سالن کارنامه نشر جمهوری اسلامی ارائه خواهد شد و بخشی نیز برای ارائه عملکرد 25 ساله فعالیت نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده که از مسئولان نمایشگاه های گذشته تجلیل خواهد شد.

بخش بیداری اسلامی و بخش نشر الکترونیک از دیگر بخش های نمایشگاه امسال خواهد بود که به گفته حسینی بخش نشر الکترونیک در 20 غرفه ارائه خواهد شد.

عضو کابینه دولت دهم با بیان این که پنج میلیون نفر از بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب در سال گذشته دیدن کردند، از مردم خواست تا فرصت بیشتری را برای بازدید از نمایشگاه اختصاص دهند و گفت: ناشرین نیز از نویسندگان خود بخواهند تا ضمن حضور در نمایشگاه کتاب پاسخگوی سوالات مردم و علاقه مندان باشند.

حسینی در ادامه گفت: جشن ولادت حضرت زهرا (س) از ویژگی های بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب است و برنامه های دیگر همچون برپایی نماز جماعت و مشاوره دینی و پاسخ به سوالات نیز برقرار خواهد بود.

عضو کابینه دولت دهم همچنین به دستگاه های دولتی که در نمایشگاه کتاب فعالیت دارند، اعلام کرد تا از اولین روز برپایی نمایشگاه، غرفه های خود را تجهیز کنند؛ به گونه ای که مردم با غرفه های خالی روبه رو نشوند. در غیر این صورت غرفه های این دستگاه ها به سایر متقاضیان واگذار خواهد شد.

حسینی درباره مکان برگزاری نمایشگاه کتاب نیزگفت: گزینه های گوناگونی در این زمینه مطرح شد ولی بررسی ها نشان داد که هیچ کدام از این مکان ها پاسخگوی استقبال مردم نیست و به همین دلیل نمایشگاه امسال را نیز در مصلای تهران برگزار می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی افزود: البته مجتمع امام خمینی (ره) در شمال بزرگراه رسالت به عنوان گزینه مناسب انتخاب شده و با توجه به اعلام آمادگی مدیریت مصلای تهران و وزیر راه و شهرسازی مقدمات کار فراهم شده است که امیدواریم این طرح به عنوان یکی از طرح های ماندگار دولت دهم ثبت شود.

" سید محمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه " علی نیکزاد" وزیر راه و شهرسازی و شماری از مسوولان فرهنگی از آماده سازی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید و از نزدیک درجریان روند آماده سازی آن قرار گرفتند و قرار شد مساعدت های لازم برای تجهیز و آماده سازی این رویداد بزرگ فرهنگی بعمل آید./ی2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.