سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقاي قابليت تفكر، بيشترين درگيري و چالش موجود در دانش رباتيك است

استفان اوته ليدر تيم ربات انسان نماي آلمان گفت: محققان دنيا در بحث ارتقاي هوش مصنوعي ربات ها هنوز با چالش های بسیاری مواجه هستند

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد اطلاع رسانی هفتمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران – 2012؛ استفان اوته ليدر تيم ربات فوتباليست انسان نماي آلمان با عنوان FUmanoids از دانشگاه برلين ضمن اظهار خوشحالي از حضور مجدد در ايران اظهار داشت: امسال براي سومين سال پیاپی در مسابقات بين المللي روبوكاپ آزاد ايران شركت كرده ايم با اين كه مسابقات اين ليگ نسبت به مسابقات جهاني در سطح پايين تري برگزار مي شود با اين حال شرکت کنندگان سطح مسابقات آزاد ايران را خوب ارزيابي مي كنند.
ليدر ربات انسان نماي آلمان با اشاره به پيشرفت های چشمگير تيم هاي ايراني در اين ليگ يادآور شد: از پيشرفت چشمگير اين تيم بسيار متعجب شدم و به نوعي بايد بگويم كه از پيشرفت خيره كننده ي تيم هاي ايراني شوكه شدم. در دوره هاي گذشته مسابقات آزاد ايران به راحتي به مقام قهرماني دست پيدا مي كرديم ولي با مشاهده پيشرفت تيم هاي ايراني فكر مي كنم امسال مسابقات نفس گيري داشته باشيم .
وي در ادامه افزود: پيشرفت ربات هاي ايراني در اجراي حركات سريع ربات هايشان برايمان غير قابل تصور بود. فكر مي كنم امسال سطح فني تيم هاي اين ليگ با يكديگر برابر باشد.
استفان اوته سپس به پيشرفت های دانش رباتيك در جهان اشاره كرد و بيان داشت: ربات ها در آینده به انسان ها كمك هاي شاياني خواهند كرد .ساخت ربات هاي خانگي ، پرستار ، جوشكار ، نقاش و ربات هاي ديگر از جمله این ربات ها هستند اما با اين حال ارتقاي قابليت تفكر، بيشترين درگيري و چالش موجود در دانش رباتيك جهان است و محققان دنيا در بحث ارتقاي هوش مصنوعي در ربات ها هنوز با چالش هاي جدي مواجه هستند و برگزاري مسابقات بين المللي روبوكاپ به توسعه اين دانش كمك مي كند .
ليدر تيم آلمان در ادامه به تشريح اهداف حضور اين تيم در مسابقات بين المللي روبوكاپ آزاد ايران پرداخت و خاطر نشان كرد: كسب تجربيات بيشتر و تبادل نظر با تيم هاي ديگر از اهداف اصلي حضور ما در اين مسابقات است . به عنوان مثال تيم ما در يك قسمتي از ربات قوي عمل مي كند و تيمي ديگري در قسمت ديگر ربات خوب عمل مي كند با انتقال تجربيات به ديگر تيم ها و كسب دست اوردهاي آن ها همه تيم ها مي توانند در اين دانش پيشرفت كنند .
وي به سابقه حضور تيم خود در مسابقات جهاني اشاره و عنوان كرد : در مسابقات جهاني روبوكاپ تركيه 2011 ، مقام چهارم در مسابقات جهاني سنگاپور 2010 و اتريش 2009 مقام دوم جهان را كسب كرديم . هم چنين در سه دوره مسابقات روبوكاپ آزاد ايران موفق به كسب مقام قهرماني شديم اما امسال با توجه به نزديكي تيم ها با يكديگر پيش بيني كسب نتايج سخت است.
استفان اوته به حمايت هاي دانشگاه خود براي حضور در مسابقات رباتيك و كارهاي تحقيقاتي اشاره و تصريح كرد : مسوولان دانشگاه ما همه گونه امكانات مالي و تجهيزات لازم را براي حضور قوي تر در مسابقات بين المللي فراهم مي كنند با اين كه دانشگاه ما مركز خاصي مانند مركز MRL دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در كشور شما وجود ندارد اما اساتيد برجسته هوش مصنوعي در فعاليت هاي تحقيقاتي ما را حمايت مي كند و حضور اين اساتيد برجسته باعث شده كه پروژه هاي تحقيقاتي كه از سوي صنايع به دانشگاه ما معرفي مي شود را با كمك دانشجويان مقطع ارشد و دكترا به مرحله تجاري سازي و صنعتي شدن برسانيم .
وي در خصوص آينده دانش رباتيك در جهان يادآور شد :بايد اتفاقات بسياري رخ دهد تا هدف اصلي مسابقات جهاني روبوكاپ كه همان برگزاري تيم ربات ها و انسان ها است ؛ محقق شود . چرا كه بايد ربات هايي ساخته شود كه همانند انسان فكر كند و بتوانند با قدرت تصميم گيري بالا و به سرعت قادر به بازي فوتبال شوند و فكر مي كنم اين اتفاق زودتر از سال 2050 محقق نشود .
ليدر تيم آلمان در پايان با تشكر از مهمان نوازي ايراني ها ، مردم و فرهنگ ايران را بسيار غني دانست و اذعان كرد : در دانشگاه ما ايراني هاي بسياري تحصيل مي كنند و به همين خاطر از قبل ذهنيت مثبتي راجع به مردم ايران داشتم اما وقتي به ايران آمدم با ديدن برخورد صميمانه ايراني ها ذهنيتم به اين كشور مثبت تر شد. در بازديدي كه سال گذشته از شهر اصفهان داشتيم يكي از بهترين روزهاي خاطر انگيز ما بود چرا كه تاريخ ، فرهنگ و آثار تاريخي اين شهر مثل چهل ستون ، سي و سه پل بسيار زيبا و از معماري جالبي برخوردار بود و از اين كه نيز قرار است از شهر شيراز ديدن كنيم بسيار خوشحال هستم ./ح

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.