سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افراد مسن چهار زانو ننشينند

يك متخصص ارتوپد توصيه كرد: افراد مسن چهار زانو ننشيند، به صورت طولاني مدت زانو را خم نكنند.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛‌ دكتر زارع، متخصص ارتوپدضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: بهتر است سالمندان در صورت درد زياد، از عصا استفاده كنند چون عصا سبب حفظ تعادل، كاهش درد و جلوگيري از افتادن سالمند مي‌شود، طرز نشستن و ايستادن خود را اصلاح كنند، از وسايل كمكي جهت نشستن، ايستادن و انجام امور روزانه استفاده نمايند و داروهاي ضد درد مفاصل و استخواني مصرف كنند.

وي اضافه كرد: گاهي سالمند به علت دردهاي شديد با داروي مسكن و عصا نمي‌تواند درد را تحمل كند كه مفصلهاي مصنوعي بيشتر براي زانو و لگن استفاده مي‌شود اين درمانها ممكن است فعاليت آنها را افزايش داده، زندگي را راحت تر و درد را بهبود بخشد.

دكتر زارع تصريح كرد: افراد مسن در معرض بيماريهاي مزمن مانند انواع سرطان، پروستات و بيماريهاي گوارشي هستند اين سرطانها به استخوانها نيز دست اندازي مي‌كند و فرد دچار كمر درد شده يا بستر لگن دردناك مي‌شود كه سالمند بايد با مراجعه به پزشك، بررسي و تحت درمان قرار گيرند.

وي افزود: جامعه ما جامعه اي در حال پيشرفت است و جمعيت افراد مسن در حال افزايش مي‌باشد بنابراين نياز به تجهيزات بيشتر در امور اتوپدي براي قشر سالمند جامعه ضروري است همانطور كه جمعيت سالمند بيشتر مي‌شود، بايد امكانات و تجهيزات هم تكامل يافته‌تر شود همچنين افراد متخصص، آموزشهاي خاص را به افراد مسن جهت جلوگيري از بيماريهاي مختلف بخصوص بيماريهاي ارتوپدي ارائه دهند چرا كه در كشورهاي پيشرفته به سالمندان اين آموزشها داده مي‌شود.

وي با اشاره به نوع كفش جهت جلوگيري از افتادن سالمندان خاطر نشان كرد: افراد مسن با نظر پزشك متخصص از كفش مناسب استفاده نمايند، ممكن است سالمند دچار زخم‌هاي پا شده يا در مقابل بيماريهاي قلبي، كجي هاي مفصلي با پزشك متخصص مشورت نمايد.

اين متخصص ارتوپد در پايان يادآور شد: در كشور ايران كه به سمت پيشرفت حركت مي‌كند بايد ساپورت و حفاظت بيشتر از افراد مسن صورت پذيرد. /ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.