سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

افزایش سهم پژوهشكده رویان اصفهان:درتولید علم وثروت ملی

رییس پژوهشكده زیست فناوری جانوری پژوهشگاه رویان‌ در اصفهان گفت: تلاش می کنیم با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال 'تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' سهم بیشتری درتولید علم وثروت ملی داشته باشیم.

محمد حسین نصر اصفهانی'درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان افزود: پژوهش باعث تولید علم و دانش و تولید علم نیز منجر به تولید ثروت و سرمایه داخلی خواهد شد و مصداق عملی آن رونق صنعت و اقتصاد كشور می شود.

 

وی با تاكید بر اینكه برای رسیدن به تولید ملی باید در زمینه پژوهش سرمایه گذاری كرد، گفت: پژوهشگاه رویان در این راستا تلاش دارد با انجام تحقیقات بیشتر و هدفمند كردن آنها، سهم بیشتری در تولید علم و دانش و افزایش توانایی و ثروت ملی داشته باشد.

این پژوهشگر، تولد نوزاد حاصل از انجماد جنین به مدت 11 سال در مركز باروری و ناباروری اصفهان را سرآغازی برای به ثمر نشستن تحقیقات پژوهشگاه رویان در سالجاری دانست و اظهار امیدواری كرد: امسال شاهد دستاوردهای بیشتری از این پژوهشگاه در زمینه هایی مانند سلولهای بنیادی و درمان ناباروری باشیم.

وی به آخرین وضعیت دو بز تراریخته به نام 'شنگول' و 'منگول' اشاره كرد و افزود: این دو بز دو سالگی خود را پشت سر گذاشته اند و مراحل در نظر گرفته شده بمنظور تولید و تهیه فرآورده دارویی از شیر این دامها با موفقیت در حال طی شدن است.

وی یادآور شد: این دو بز حامل ژن تولید پروتئین انسانی با تركیبی جدید هستند كه در درمان مبتلایان به بیماری هموفیلی نوع B موثر است.

پژوهشكده رویان به عنوان یكی از مراكز پیشرو در ارائه خدمات درمان ناباروری در سال 1370 با هدف ارائه خدمات درمان ناباروری و انجام پژوهشهای بنیادی و كاربردی در زمینه علوم و فناوری های كمك كننده باروری (ART) تأسیس شد.

این پژوهشگاه هم اینك در زمینه سلولهای بنیادی نیز فعالیت می كند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.