سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از ليزر داخل عروقي براي درمان واريس مفيدتر است

استفاده از روش ليزر داخل عروقي براي درمان واريس اندام تحتاني در مقايسه با جراحي، دوران نقاهت كمتري داشته و از عوارض كمتري برخوردار است.

دكتر جواد سليمي، متخصص جراحي عمومي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه واريس اندام تحتاني بيماري شايعي است گفت : اين بيماري در آقايان 15 درصد و در خانمها 25 درصد گزارش شده است كه اكثر بيماران بدون علامت باليني مي باشند .

وي تصريح كرد :  واريس اندام تحتاني علائمي شامل تظاهرات باليني، احساس درد و سنگيني اندام ، كرامپ عضلاني و علائم باليني شديد تر شامل اگزما و اولسر اندام مي باشد .

دكتر سليمي ادامه داد : براي درمان اين موارد در صورت نبود ريفلاكس از روشهاي درماني متنوع مانند ليزر پوستي و اسكلروتراپي توصيه مي شود ولي در مواردي كه ديفلاكس وريد صافن بزرگ وجود دارد درمان استاندارد، عمل جراحي است كه اغلب نياز به بستري در بيمارستان و بيهوشي عمومي يا نخاعي و دوره نقاهت طولاني مدت مي باشد.

وي اظهار كرد : استفاده از روش ليزر داخل عروقي ، روش جديد در درمان واريس اندام تحتاني كم تهاجم تر و بدون نياز به بستري در بيمارستان و نياز به بيهوشي مي باشد كه در مقايسه با جراحي دوران نقاهت كوتاهتري داشته و عوارض كمتري نيز به دنبال دارد./ح

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.