سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدرضا شفيعي كدكني تدريس در دانشگاه تهران از سال 1348

محمدرضا شفيعي كدكني با امضاي بديع الزمان فروزانفر براي تدريس به دانشگاه تهران راه يافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدرضا شفيعي كدكني در نوزده مهر 1318 در كدكن خراسان به دنيا آمد. شفيعي كدكني هرگز به دبستان و دبيرستان نرفت و از آغاز كودكي نيز پدر خود كه روحاني فرزانه بود و مرحوم اديب نيشابوري به فراگيري زبان و ادبيات عرب پرداخت. در هفت سالگي تمام الفيه ابن مالك را از حفظ بود و فقه كلام و اصول را در نزد آيت الله شيخ هاشم قزويني فراگرفت. اما پس از مرگ شيخ هاشم قزويني (معروف به فقيه آزادگان) تا آخرين مراحل درس خارج فقه را نزد آيت الله ميلاني خواند و در اين دوره با آيت الله سيد علي خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي همدرس بود. او به پيشنهاد مرحوم دكتر علي اكبر فياض در دانشگاه فردوسي مشهد نام نويسي كرد و در كنكور آن سال نفر اول شد و به دانشكده ادبيات رفت و مدرك كارشناسي خود را در رشته زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه فردوسي و مدرك دكتري را نيز در همين رشته از دانشگاه تهران گرفت.

او از سال 1348 تاكنون (1390) بنا به درخواست دانشگاه تهران استاد دانشگاه تهران است. بديع الزمان فروزانفر زير برگه پيشنهاد استخدام وي نوشت احتراميست به فضيلت، ‌او از جمله دوستان نزديك مهدي اخوان ثالث شاعر خراساني به شمار مي رود و دلبستگي خود را به اشعار وي پنهان نمي كرد.

دكتر محمدرضا شفيعي كدكني، پنجشنبه 5 شهريور 1388 تهران را به مقصد آمريكا ترك كرد. اين سفر بازتاب وسيعي در مطبوعات ايران داشت. او براي استفاده از يك فرصت مطالعاتي به موسسه مطالعات بيشتري پرينستون رفت تا در باب تاريخ فرقه ي كراميه تحقيق كند و پس از 9 ماه دوري از وطن به ايران بازگشت و پس از بازگشت به ايران برسر كرسي تدريس خود در دانشگاه تهران حاضر شد./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.