سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت را محور اصلي توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني

معاون اول قوه قضائيه گفت: توليد ملي و حمايت عملي از آن يکي از مولفه هاي مهم اقتدار و امنيت ملي ، استقلال کشور و رمز ايستادگي و مقاومت ما در مقابل تحريم دشمنان است.


به گزارش حوزه حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران؛‌ رئيسي در حاشيه جلسه کميته اقتصادي قوه قضائيه اظهارداشت: نامگذاري هر سال، با توجه به نياز جدي کشور صورت مي گيرد که بايد تحقق يابد.
 

وي کار کردن در سه سطح براي تحقق توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني را ضروري خواند و گفت: يکي تبيين خود موضوع است که حتما بايد ابعاد آن و وظيفه هر بخش از جمله دولت ، مجلس ، دستگاه قضايي و سطوح و لايه هاي مختلف نظام مشخص شود.
 

رئيسي بر گفتمان سازي درباره توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني تاکيد کرد و افزود: اقدام دوم اين است که بايد گفتمان قالب در کشور در همه سطوح و لايه ها، ‌گفتمان حمايت از توليد ملي شود و هيچ مساله اي به اهميت آن تلقي نشود.
 

وي تحقق عملي، اجرايي و ميداني کار را بسيار ضروري خواند و گفت: در هر فصل و پايان سال ، همه دستگاه ها بايد کارنامه عملکردي داشته باشند که در خصوص توليد ملي چه حمايت هايي کرده اند و کار کجا بود و به کجا انجاميد.
 

معاون اول قوه قضائيه تفاوت توليد ملي با بعضي بحثهاي ديگر را قابل ارزشيابي و اندازه گيري بودن آن دانست و افزود: توليد ملي کاملا از نظر کمي قابل ارزيابي است.
 

وي دولت را محور اصلي توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني بيان کرد و گفت: وظيفه مجلس نيز تنقيح قوانين و مقررات و تصويب قوانين براي حمايت جدي از توليد ملي است.
 

رئيسي نقش دستگاه قضايي را براي حمايت از توليد ملي مهم دانست و افزود: در جلسه قبل قوه قضائيه ، قرار شد کميته اي براي بررسي مسئوليت هاي دستگاه قضائي در خصوص توليد ملي تشکيل شود که قابل ارزيابي در پايان سال باشد.
 

وي با اشاره به وظيفه نظارتي سازمان بازرسي کل کشور بر تمام دستگاه هاي اجرايي گفت : سازمان بازرسي بايد نظارت را به صورت گسترده و با نگاه حمايت از توليد ملي انجام دهد.
 

رئيسي با بيان اينکه ديوان عدالت اداري نيز مي تواند آن دسته از دستورالعمل ها و بخشنامه هايي که خلاف نگاه حمايت از توليت ملي است، لغو کند افزود: همچنين اين ديوان مي تواند از دستورات و تصميماتي که در خصوص حمايت از توليد است، حمايت کند.
 

وي گفت: پرونده هايي در دستگاه قضايي وجود دارد که مي تواند رسيدگي به آنها در حمايت از کار، سرمايه، کارآفريني و سرمايه گذاري بسيار مهم باشد.
 

معاون اول قوه قضائيه با اشاره به اينکه همه اجزاي دستگاه قضايي که در ارتباط با حمايت از توليد ملي مي توانند نقش داشته باشند در جلسه امروز شرکت داشتند، افزود : نخستين جلسه برگزار و نظراتي در اين خصوص بيان شد و جمع بندي در جلسه آتي خواهد بود.
 

وي تاکيد کرد: همه بخشهاي دستگاه قضايي چه نظارتي و چه قضاوتي، بايد براي حمايت از توليد ملي باشد.

/ع2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.