سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايتاليايي‌هاي معترض در برابر فرمانداري رم جمع شدند

تداوم بحران اقتصادی در ایتالیا و تشدید تدابیر ریاضتی دولت ماریو مونتی نخست وزیر این کشور، تظاهرات و تجمع های اعتراضی را در ایتالیا فراگیر کرده ور در آخرين مورد آنرا به مقابل ساختمان فرمانداري رم كشانده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ، یکی از تجمع کنندگان گفت: ما در این تجمع اعتراضی خطاب به دولت اعلام می کنیم که افزایش روز افزون مالیات ها و تشدید تدابیر سخت گیرانه اقتصادی به زیان تمام ایتالیایی ها و کشور است.

یکی دیگر از تظاهرکنندگان تاکید کرد: برای ما این مسئله که چرا باید تمام فشار بحران اقتصادی بر دوش کارگران و کارمندان باشد، به هیچ وجه قابل درک نیست.

یکی ديگر از کارگران معترض گفت: دولت مونتی با اصلاحات و تدابیر سخت گیرانه اقتصادی موجب افزایش بیکاری و وخیم تر شدن وضع معیشتی مردم شده است.

اتحادیه های بزرگ کارگری ایتالیا اعلام کردند، در سال گذشته میلادی بیش از 62 هزار شرکت کوچک و متوسط که 50 هزار مورد آن در بخش کشاورزی فعالیت داشتند به علت بحران اقتصادی تعطیل و ده ها هزار کارگر از کار بیکار شده اند.

میزان بدهی عمومی ایتالیا به بیش از 1900 میلیارد یورو رسیده که این رقم معادل 120 درصد تولید ناخالص داخلی است.

بانک مرکزی ایتالیا یکشنبه گذشته با انتشار گزارشی تحقیقاتی اعلام کرد، بحران اقتصادی موجب افزایش فقر و گسترش شکاف طبقاتی در این کشور شده است./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.