سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

رشد 13 درصدی داوطلبان اهدای خون در خراسان‌رضوی

مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی از رشد 13 درصدی داوطلبان اهدای خون در نوروز 91 خبر داد.

 

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از مشهد، به نقل از روابط عمومی انتقال خون خراسان‌رضوی، محمد اسماعیل خیامی، گفت: در ایام نوروز از 29 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین سال جاری تعداد 4 هزار و 392 نفر داوطلب اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی افزود: از این میان تعداد 3 هزار و 57 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: تعداد داوطلبان اهدای خون استان در ایام نوروز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد و تعداد اهداکنندگان خون استان 5 درصد رشد داشته است.

خیامی تاکید کرد: همچنین 44 درصد اهداکنندگان خون نوروزی استان را اهداکنندگان مستمر و 35 درصد آنان را اهداکنندگان نخستین اهدا کننده شامل شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی ادامه داد: 95 درصد اهداکنندگان نوروزی استان از آقایان و 5 درصد نیز از بانوان بودند.

خیامی تصریح کرد: تعداد داوطلبان اهدای خون نوروزی در 3 پایگاه فعال مشهد 3 هزار و 327 نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: از این میان 2 هزار و 240 نفر  خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه 8 درصد افزایش داشته است.

خیامی افزود: در ایام نوروز نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به فرآورده‌های خونی به طور مطلوب و به موقع تامین شد و ذخیره قابل قبولی از فرآورده‌های خونی نیز حاصل شد.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی با تشکر از مردم در مشارکت این امر خداپسندانه، تاکید کرد: با توجه به نیاز مداوم به همه گروه‌های خونی، در طول سال نیز با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون بیماران نیازمند را یاری کنند./ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.