سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه علني امروز صورت گرفت؛

مخالفت مجلس با يك فوريت تشكيل کميسيون زنان و خانواده

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با يک فوريت تشکيل کميسيون تخصصي زنان و خانواده مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران زهره الهيان در جلسه علني امروز با اشاره به اينکه اين پيشنهاد اصلاح آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي است گفت: به اين جهت اين طرح به صورت يک فوريتي مطرح شد که مجلس هشتم در زمينه تشکيل آن گام بردارد و اين کميسيون در ابتداي مجلس نهم تشکيل شود.

وي با بيان اينکه مسئله خانواده منحصر به زنان نيست افزود: امروز مسئله خانواده بايد در اولويت قرار گيرد.

نماينده مردم تهران تاکيد مقام معظم رهبري بر عملي شدن احکام اسلامي در قوانين و همچنين اهميت دادن به مسئله تشکيل و تحکيم خانواده را ديگر دليل ارائه پيشنهاد خود برشمرد.

نادر قاضي پور به عنوان مخالف اين پيشنهاد گفت: در مجلس هفتم 13 خانم حضور داشتند و در مجلس هشتم تعداد آنها به هشت نفر رسيد و تا اين لحظه هم تنها چهار نفر وارد مجلس نهم شده‌اند.

وي افزود: از هشت خانمي که در مجلس هشتم حاضر هستند سه نفر به من مراجعه کرده‌اند تا وقت خود را براي مخالفت به آنها بدهم.

نماينده مردم اروميه گفت: در مجلس کيمسيون‌هاي فرهنگي و اجتماعي به صورت تخصصي مسئله خانوده را دنبال مي‌کنند و لازم است اين مسائل در اين کميسيون‌ها به صورت تخصصي بررسي شود نه اينکه ما براي موضوع زنان و خانواده کميسيون تخصصي جدا داشته باشيم.

سپس سيدعلي ادياني راد در موافقت با اين پيشنهاد گفت: مخالف اين پيشنهاد دلايلي براي رد فوريت آن نياورد ضمن آنکه اکنون زمان مناسبي است براي تشکيل فراکسيون زنان و خانواده.

نماينده مردم قائم‌شهر در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: موضوع خانواده فقط موضوع زنان نيست و موضوع تمام جامعه از جمله مردان و فرزندان نيز هست و بايد همه به اين موضوع توجه کنند.

سپس محمدرضا باهنر اين پيشنهاد را به راي گذاشت که در زمان راي گيري طيبه صفايي و فاطمه آليا نمايندگان مردم تهران و عفت شريعتي نماينده مشهد در مجلس با گفتن عدد دو، مخالفت خود را با ين پيشنهاد اعلام کردند.

در نهايت از مجموع 201 نماينده حاضر اين پيشنهاد با 47 راي موافق، 68 راي مخالف و 29 راي ممتنع تصويب نشد.

باهنر که رياست جلسه را بر عهده داشت گفت: اين از آن پيشنهادهاي عجيب و غريب بود که خود خانم‌ها با آن مخالفت کردند.

/س2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.