سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهن لقي مقامات آمریکايي كار دست اوباما مي دهد

ضعف اخلاقی اعضاي كابينه " باراك اوباما " باعث شده است تا سرویس‌های جاسوسي خارجی به راحتي از این ضعف سوء استفاده كنند .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه خبری روسی راشاتودی ؛ دستگیری یک جاسوس روس به‌نام " آنا چپمن" در آمریکا تعجب همگان را برانگیخت اما اطلاعاتی که جدیدا از اقدامات این جاسوس روس به دست آمده ، تعجب بیشتری برمی‌انگیزد.

 

بر اساس این گزارش ، فرد دستگير شده قصد داشته است با استفاده از فساد اخلاقي  یکی از اعضای کابینه دولت "اوباما" به خلوت وي راه یافته و از این طریق دست به جاسوسی بزند.

 

"فرانک فیگلیوزی" جانشین مدیر اف‌بی‌ای در امور ضداطلاعات نيز اين خبر را تائيد كرد و گفت : اف‌بی‌ای پس از آنکه متوجه شد این جاسوس روس قصد داشته با ورود به خلوت یک دولتمرد آمریکایی به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده دولت واشنگتن دسترسی پیدا کند ، سریعا وارد عمل شده و وی را دستگیر کرده است . البته هرگز نامی از این مقام دولتی آمریکا آورده نشده است.

 

گزارش ها نشان مي دهند ، " چپمن " به حدی با استفاده از ضعف اخلاقی عضو کابینه " اوباما" به اطلاعات سری آمریکا نزدیک شده بود که اف‌بی‌آی دیگر نتوانست شرایط را تحمل کند و بلافاصله دست به دستگیری این جاسوس زد.

 

"چپمن" در سال 2010 به همراه 9 جاسوس دیگر روس در آمریکا دستگیر شد . مقامات آمریکایی تاکنون از این حلقه جاسوسی اطلاعات چندانی منتشر نکرده‌اند . "ولادیمیر پوتین" نخست‌وزیر روسیه در موضع‌گیری نسبت به این دستگیری‌ها تصریح کرده بود که این افراد، هیچ آسیبی متوجه ایالات متحده نکرده‌اند./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.