سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

67 مركز درمانی جدید، سال گذشته در خوزستان راه اندازی شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: در سال 90، 67 مركز درمانی جدید به مراكز درمانی استان خوزستان اضافه شد كه به بیماران مختلف خدمات مناسب ارائه می دهد.

به گزارش

گروه استانهای

باشگاه خبرنگاران، دكتر 'شاهرخ رییسیان' در جمع خبرنگاران در اهواز اظهارداشت: مراكز درمانی جدید شامل بیمارستان، درمانگاه، كلینیك، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و مراكز ترك اعتیاد می باشد.

وی افزود: 135 مورد موافقت اصولی برای توسعه مراكز درمانی به افراد حقیقی و حقوقی داده شده است.

دكتر رییسیان ادامه داد: در سال گذشته 76 متخصص در سطح استان جذب شدندكه علاوه براهواز به سایر مناطق استان نیز اعزام شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز بااشاره به پیوند اعضای سالم متوفیان مرگ مغزی گفت: در این مدت، رضایت والدین پنج بیمار مرگ مغزی جلب شده است و فرهنگ این امر خداپسندانه در استان در حال نهادینه شده است.

وی تصریح كرد: در سال گذشته 20 میلیارد ریال تجهیزات به مراكز درمانی خوزستان اختصاص داده شد و این استان در بخش نگهداشت تجهیزات پزشكی رتبه اول كشوری را كسب كرد.

دكتر رییسیان افزود: با اضافه شدن 36 تخت ویژه نوزادان مجموعه این تخت ها در استان به 80 تخت بیمارستانی پرسید كه در نگهداری نوزادان نارس در مراكز درمانی و كاهش مرگ و میر نوزادان تاثیر به سزایی داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی اهواز اظهارداشت: بیمارستان سینا در اهواز یكی از هشت بیمارستان در كشور بود كه موفق به دریافت لوح بیمارستان دوستدار كودك شد.

وی گفت: در سال 90، پنج هزار بازدید و بازرسی از مراكز بستری و سرپایی اعم از درمانگاهها، بیمارستان ها و كلینیك ها صورت گرفت كه ارتقای سطح كیفی خدمات درمانی را به دنبال داشت.

دكتر رییسیان تصریح كرد: بزودی دستگاه پیشرفته MRI در بیمارستان گلستان اهواز راه اندازی می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز از بیمه های تامین اجتماعی و خدمات درمانی خواست تا هرچه زودتر هفت ماه بدهی خود را به بیمارستان ها پرداخت كنند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی اهواز نیز در این نشست با اشاره به شعار تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: این فرهنگ باید در بین مدیران نهادینه شود كه از تجهزات پزشكی كه در داخل موجود هستند استفاده كنند.

دكتر 'محمد حسین سرمست شوشتری' افزود: معاونت غذا و دارو، درمان، پزشكان و واحدهای مرتبط باید كار علمی و توجیهی انجام دهند تا بیشتر از داروهایی كه كیفیت مناسب و قابل قبول درمانی در تحقیقات كشوری دارند و مورد تایید وزارت بهداشت هستند استفاده شود.

وی با اشاره به هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین ماه و شعار سازمان بهداشت جهانی سالمندی و سلامت و شعار خوزستان زندگی سالم ، طول عمر بیشتر گفت: در طول این هفته و در تمام سال هدف دانشگاه جلب و افزایش مشاركت همگانی در ارتقای سلامت است و ادارات، سازمان های دولتی و مردم باید به سلامت توجه بیشتری داشته باشند كه در این چند سال تلاش زیادی در این زمینه صورت گرفته است.

دكتر سرمست شوشتری از جمله برنامه های هفته سلامت را شامل نواختن زنگ سلامت، عیادت از سالمندان، جشنواره منطقه ای غذا و دارو، برگزاری همایش روز جهانی بهداشت و تجلیل از فعالان و خیرین عرصه سلامت، برگزاری مسابقات ورزشی برای سالمندان و انجام آزمایشات تخصصی بازنشستگان در سرای سالمندان برشمرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.