سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی از مصادیق جهاد اقتصادی است

امام جمعه دماوند گفت: نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان 'تولید ملی، كار و سرمایه ایرانی' بیانگر هوشمندی خردمندانه مقام عظمای ولایت و یكی از مصادیق جهاد اقتصادی در راستای تعالی كشور است.

حجت الاسلام ' محمد علاء الدینی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن،نامگذاری سال 91 را از سوی مقام معظم رهبری كاملا خردمندانه و در راستای تداوم جهاد اقتصادی دانست.

وی با اشاره به نامگذاری سالهای گذشته با عنوان الگوی مصرف، همت مضاعف و جهاد اقتصادی از سوی مقام عظمای ولایت، اظهار داشت: اكنون كه در چهارمین سال از دهه پیشرفت بسر می بریم، در راستای تقویت تولیدات داخلی و خودكفایی لازم است تا به ظرفیت های بومی و ایرانی بیش از پیش توجه نماییم.

امام جمعه دماوند با تاكید بر ضرورت ظرفیت سازی و ظرفیت یابی داخلی خاطرنشان كرد: بسیاری از پتانسیل های بالقوه كشور نیازمند شناسایی، تقویت و ایجاد زیرساخت برای شكوفایی و بالفعل رسیدن است.

حجت الاسلام علاء الدینی ایران را مملو از سرمایه های بالقوه دانست و تصریح كرد: ایران همچون معدنی گرانبها، نیازمند شناسایی سرمایه، استخراج و استفاده بهینه است و بی توجهی به هریك از این سه عنصر روند اقتصادی را مختل می نماید.

وی با اشاره به لزوم ظرفیت سازی و ظرفیت یابی در سه بخش تولید، توزیع و مصرف گفت: نخست تولیدكننده ها باید اهتمام ویژه نسبت به تولید محصولات با كیفیت داشته باشند و مبلغان و رسانه ها نیز در تبلیغ تولیدات و فرآورده های داخلی ایفای نقش نمایند.

امام جمعه دماوند با تاكید بر ارتقای كیفیت محصولات و فرآورده های داخلی خاطرنشان كرد: تبلیغ صرف برای فرآورده های داخلی، نمی تواند راهگشای لازم و كافی باشد بلكه با كیفیت برتر می توان بازار داخلی و حتی بازار جهانی را قبضه كرد.

حجت الاسلام علاء الدینی حمایت دولت و مسوولان را از تولیدكننده های داخلی ضروری دانست و خاطر نشان كرد: دولت می تواند از شیوه های مختلفی از جمله حذف سهم تولید از هدفمند سازی یارانه ها و ... پشتوانه ای برای تولیدكننده ها باشد.

وی با تاكید بر لزوم ایجاد زیرساخت هایی برای توزیع كالاهای داخلی و ایجاد و تقویت فرهنگ مصرف تولیدات داخلی گفت: مردم نیز باید در راستای توسعه و تعالی كشور با خرید كالاهای داخلی، تولیدكننده ها را حمایت نمایند تا بتوان برندهای ایرانی را برای عرضه جهانی معرفی نمود.

امام جمعه دماوند، شناساندن محصولات با كیفیت داخلی را به مردم ایران با ایجاد نمایشگاه ها، تعاونی ها، تبلیغات رسانه ای و حتی تبلیغات چهره به چهره موجب ترویج قابلیت های تولیدات ایرانی را ضروری و تاكید كرد: مردم باید ضرورت مصرف و خرید محصولات ایرانی را احساس نمایند و بر این عمل خود افتخار كنند./س

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.