سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هيات سازمان ملل چهارشنبه وارد دمشق مي شود

جهاد مقدسي سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه اعلام كرد هيات سازمان ملل چهارشنبه وارد دمشق مي شود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه سوري الوطن، در سفر هيات اداره عمليات نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل به دمشق چگونگي اجراي ماموريت کوفي عنان فرستاده اين سازمان در سوريه بررسي مي شود.

مقدسي با اعلام اين خبر، اعلام ضرب الاجل براي اجراي ماموريت کوفي عنان را رد کرد و افزود ماموريت اين هيات در سفر روز چهارشنبه به دمشق رايزني با طرف سوري براي دستيابي به ديدگاهي مشترک  به منظور اجراي نکاتي است که پيشتر در باره ان با فرستاده سازمان ملل توافق شد.

وي گفت  بررسي مسائل فني از جمله تعداد ناظران بين الملل و نحوه تحرک آنان، از جمله مسائلي است که هيات سازمان ملل در ديدار با مقامات سوري مطرح خواهد شد.

اين مقام وزارت امور خارجه سوريه خاطرنشان کرد، دمشق خواهان موفقيت ماموريت عنان در سوريه است اما  اين امر علاوه بر همکاري سوريه ، نيازمند همکاري ديگر طرفها به ويژه  طرفهاي منطقه اي است.

جهاد مقدسي با اشاره به اينکه دمشق از فرستاده سازمان ملل انتطار دارد تا با اعمال فشار عليه برخي طرفهاي منطقه اي تا از حمايت مالي و ارسال سلاح به گروه هاي تروريستي در داخل سوريه دست بردارند، فاش ساخت، برخي طرف هاي منطقه اي تلاش کردند تا در مسير توافق سوريه و عنان مانع تراشي کنند.

کوفي عنان در گزارش خود به اعضاي پانزده گانه شوراي امنيت در جلسه روز گذشته اعلام کرد که دولت سوريه با ضرب الاجل دهم ماه آوريل براي پايان دادن به بحران اين کشور موافقت کرده است.

همچنين برخي ازمنابع خبري منطقه خبردادند که وليد المعلم وزيرامور خارجه سوريه در نامه اي به کوفي عنان فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد که دمشق براي فراخواني تجهيزات نظامي خود از شهرها آمادگي دارد، اما اين منابع به زمان خاصي در نامه وليد المعلم براي اين کار اشاره نکردند.

در همين ارتباط، نماينده دائم سوريه در سازمان ملل با بيان اين که دولت سوريه به اجراي طرح شش ماده اي کوفي عنان پايبند است، تاکيد کرد ، موفقيت اين طرح به پايبندي همه طرفها به اين طرح از جمله طرفهاي منطقه اي و گروه هاي مسلح داخلي سوريه مرتبط است.

سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه در خصوص اعلام برخي شيخ نشينهاي خليج فارس در پايان نشست استانبول عليه سوريه مبني بر تخصيص بودجه اي براي ارسال سلاح به گروه هاي سياسي مخالف نظام حاکم در سوريه گفت، اين  تصميم امنيت ملي سوريه در به طور جد در معرض تهديد قرار مي دهد  واز طرفي تلاشي براي مانع تراشي در مسير اجراي ماموريت کوفي عنان در سوريه است.

وي افزود، البته اين مسئله جديدي نيست بلکه حمايت مالي و نظامي اين کشورها از گروه هاي مسلح در داخل سوريه براي همگان آشکار شده است و تکرار آن از اين جهت صورت گرفت تا نشست استانبول  تهي و بدون نتيجه نباشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.