سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس دانشكده داروسازي:

نقش دستگاه هاي علمي كشور در تحقق شعار سال 1391

رييس دانشكده داروسازي انتخاب شعار " توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" از سوي مقام معظم رهبري را انتخابي هوشمندانه دانست.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران؛دكتر رسول ديناروند، رييس دانشكده داروسازي، انتخاب شعار " توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" از سوي مقام معظم رهبري را مبتني بر چند جنبه خواند و گفت: در شرايطي كه فشارهاي بين المللي و تحريم ها و سخت گيريها براي كشور افزايش يافته، انتخاب اين شعار از سوي مقام معظم رهبري مي تواند جنبه عمومي و مردمي و همچنين جنبه سياستگذاري و جهت گيري داشته باشد.
وي افزود: از لحاظ عمومي، ترجيح توليدات داخلي و ملي نسبت به محصولات خارجي بايد از طريق رسانه ها براي مردم فرهنگ سازي شود اما آنچه مهم است وظيفه ما به عنوان دستگاه هاي علمي است كه براي توليدات ملي چه نقشي را مي توانيم ايفا نماييم.
رييس دانشكده داروسازي، با اشاره به نقش بي بديل اين دانشكده در توليد داروهاي high tech گفت: توليدات علمي بايد در خدمت مردم باشد و تحقيقات هر چه زودتر منجر به توليدات شود. دانشكده داروسازي در سال گذشته در اين زمينه بسيار خوب عمل كرده و مركز رشد فرآورده هاي دارويي دانشگاه، هر ساله چندين محصول توليدي را وارد بازار دارويي كشور مي كند.
دكتر ديناروند، توليد محصولات دارويي را موجب صرفه جويي ارزي خواند و تصريح كرد: توليد و مصرف محصولات ملي علاوه بر صرفه جويي ارزي، غرور ملي را نيز به همراه دارد.
وي بر لزوم اجرايي سازي و تحقق شعار "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" تاكيد كرد و افزود: در حوزه توليدات دارويي دانشكده داروسازي مي تواند نقش آفرين باشد. اين دانشكده در توليد محصولات بيو و نانو در سالهاي اخير پيشرفت هاي خوبي داشته به گونه اي كه در زمينه بيوتكنولوژي توليدات مختلفي داشته است. در زمينه نانو نيز قطعا با همت همكاران در سال 91 شاهد ورود محصولات خواهيم بود./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.