سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرآيند تبديل دانش به محصول مهم ترين لازمه تحقق شعار سال 91

رييس مركز تحقيقات علوم و تكنولوژي پزشكي دانشگاه با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال توليد ملي،حمايت از كار و سرمايه ايراني تاكيد كرد؛ اقدامات خوبي در خصوص تاسيس شركت هاي دانش بنيان صورت گرفته است كه مي توان با جهت گيري فرآيند تبديل به محصول اين امر را تحقق بخشيد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران؛دكتر سعيد سركار رييس مركز تحقيقات علوم و تكنولوژي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اينكه نامگذاري سالجاري از سوي مقام معظم رهبري در راستاي سند چشم انداز 20 ساله كشور، الگوي اسلامي ايراني پيشرفت، برنامه پنجم توسعه و دهه پيشرفت و عدالت،موجب توسعه و رونق اقتصادي ايران اسلامي خواهد شد، در گفتگوي تلفني به خبرنگار روابط عمومي گفت: بايد با تحقق اين شعار به سمت استفاده بيشتر از توليدات داخلي گام برداريم و به عنوان يك فرهنگ عمومي در جامعه مطرح گردد.
وي افزود: پياده سازي و تاسيس شركت هاي دانش بنيان به تقويت توليد ملي كمك بسزايي خواهد كرد.
دكتر سركار خاطر نشان كرد: ارج نهادن به توليدات ملي و دانش بنيان مي تواند گام موثري در جهت اعتلاي اهداف دانشگاه بردارد.
رييس مركز تحقيقات علوم و تكنولوژي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران يادآور شد: در كشور ظرفيت و پتانسيل هايي وجود دارد كه مي تواند با جهت گيري مناسب منجر به پيشرفت ها و مكانيسم هاي خوبي و همچنين تبديل به محصول شود.
وي تصريح كرد: اگر از اساتيدي كه در اين حوزه خدمت مي كنند به گونه اي خاص تقدير و تشكر شود مطمئناً به عنوان يك ارزش مي تواند مطرح شود و اين نگاه اثرگذار باشد.
دكتر سركار يكي از نكات قابل توجه در نامگذاري سال جديد را حمايت از سرمايه دانست و تاكيد كرد: بايد در تمامي جهات به آن نگاه ويژه شود و تمام توان خود را در اين راستا به كار گيريم.
وي ادامه داد: بايستي براي تقويت توليد ملي خريدهاي دولتي انجام شود به گونه اي كه تجهيزات و لوازم پيشرفته كه نياز است را با حمايتهاي دولتي و وام هاي كم بهره در راستا بهره وري هدايت كرد و با اين كار ادامه راه را ميسر ساخت.
دكتر سركار ابراز اميدواري كرد كه سال جديد سالي سرشار از موفقيت، همراه با پيشرفت و ترقي روزافزون براي همكاران دانشگاهي و ملت ايران باشد. /ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.