سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طوفان حمل ونقل ژاپن را فلج کرد

وزش بادهاي سهمگين و بارش باران سبب سرگرداني دهها هزار مسافر و اختلال در سفرها در ژاپن شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ سازمان هواشناسي ژاپن اعلام کرد وزش بادهايي با سرعت صد کيلومتر در ساعت در شرق اين کشور از جمله در توکيو پايتخت ژاپن پيش بيني شده و مناطق ساحلي در اين کشور نيز شاهد وزش بادهايي قويتر  خواهند بود.بطوريکه بيش از 240 پرواز لغو شد و حرکت قطارها نيز به حالت تعليق درآمد.
کارشناسان هواشناسي ژاپن مي گويند گسترش سيستم کم فشار در درياي ژاپن سبب ايجاد جبهه هواي سرد در اين کشور و بارش هاي شديد و وزش بادهايي سهمگين شده است.
سخنگوي سازمان هواشناسي ژاپن اعلام کرد: جبهه هواي سرد مدت زمان طولاني در ژاپن باقي خواهد ماند . وزش بادهايي با اين سرعت و شدت بسيار به ندرت رخ مي دهد.
بر اساس گزارش سازمان هواشناسي ژاپن، وزش بادها تا روز چهارشنبه به سمت شمال ژاپن گسترش خواهد يافت و سبب ايجاد امواجي به بزرگي ده متر خواهد شد.
در اين گزارش آمده است: در مجموع وزش بادهاي سهمگين در سمت درياي ژاپن پيش بيني مي شود و اين سازمان همچنين درباره بارش باران هاي شديد که سبب جاري شدن سيل و رانش زمين خواهد شد، هشدار داد.
هواپيمايي ژاپن 160 پرواز داخلي را لغو کرد که سبب سرگرداني 23 هزار و 700 مسافر شد. اين در حالي است که پرواز هاي بين المللي کمتر تحت تأثير قرار گرفته اند. راه آهن شرق ژاپن نيز حرکت شماري از قطارها براي مسافت هاي طولاني را لغو کرد.
اين در حالي است که وزش باد سبب واژگوني شماري از کاميون ها در بزرگراههاي و ايجاد ترافيک در منطقه توياما شد اين طوفان  همچنين سبب مصدوم شدن 17 نفر شده است./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.