سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو ساف؛

صهيونيست ها بايد شهرک سازي در فلسطين را متوقف کنند

يک عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين (ساف) اعلام کرد کميته چهارجانبه خاورميانه بايد رژيم صهيونيستي را به توقف کامل شهرک سازي در اراضي فلسطين وادار کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آکي ايتاليا؛ "صائب عريقات" روز دوشنبه در ديدارهاي جداگانه با "توني بلر" نماينده  ويژه کميته چهارجانبه و کنسول فرانسه و انگليس در اراضي فلسطين تصريح کرد ادامه تلاشهاي بين المللي با هدف دستيابي به راهکاري براي از سرگيري مذاکرات صلح تنها در صورتي به نتيجه خواهد رسيد که در وهله اول رژيم صهيونيستي شهرک سازي را در کرانه باختري رود اردن به ويژه در شرق بيت المقدس متوقف سازد و اصل راه حل تشکيل دو کشور در مرزهاي سال 1967را  بپذيرد.

"عريقات" در آستانه سفر "ديويد هيل" نماينده ويژه آمريکا در امور خاورميانه به اين منطقه تصريح کرد رژيم صهيونيستي بايد همه اسرا و زندانيان فلسطيني از جمله افرادي که پيش از پايان سال1994 بازداشت شدند و نيز اسراي بيمار، سالمند، زنان ،کودکان و رهبران بلند پايه فلسطين از جمله "احمد سعدات" ، "مروان برغوثي" ، "عزيزالدويک" ، "فواد الشوبکي" و بقيه اعضاي شوراي قانون گذاري فلسطين  را فوري آزاد کند.

"عريقات" درباره آشتي ملي فلسطين اظهار داشت بين روند مذاکرات با اسرائيل در صورتي که اين رژيم خواسته هاي فلسطينيها و جامعه جهاني را بپذيرد و برقراري آشتي ملي ميان فلسطيني ها تناقضي وجود ندارد.

وي خاطر نشان کرد بي شک تحقق آشتي ملي ضامن منافع فلسطين است و بر اين اساس "محمود عباس" رئيس تشکيلات خودگردان از هيچ تلاشي براي حل اختلافهاي داخلي و تحقق آشتي ملي در اراضي فلسطين دريغ نمي کند./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.