سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دکتر ساداتی نژاد:

دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی كشور نقش مهمی در حمایت از تولید ملی دارند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی كشور نقش مهمی در حمایت از تولید ملی دارند و وزارت علوم برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال 91 مسوولیت بزرگی بر عهده دارد.



به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سید جواد ساداتی نژاد در سومین هم اندیشی فرهیختگان حوزه و دانشگاه که در آران و بیدگل برگزار شد درسخنانی اظهار داشت: دشمنان تلاش میکنند تا از راه های مختلف مانند ترور دانشمندان و اعمال تحریم و كارشكنی ها، روند رو به رشد پیشرفت علم و فناوری را در كشور ما كند كنند ولی این تحریم ها سبب شده بسیاری از نیازهای كشور در حوزه علم و فناوری در داخل و با كمك متخصصان بومی برطرف شود.
وی افزود: تبیین جایگاه آموزش عالی در برنامه ریزی برای توسعه هر منطقه می تواند موجب رشد در حوزه علم و فناوری شود.
معاون وزیرعلوم تاکید کرد: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام 'سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی'، جهش بزرگی در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی را در كشور به همراه دارد.
دکترساداتی نژاد با اشاره به نقش مردم در تحقق شعار حمایت از تولید ملی ، گفت: قشرهای مختلف مردم با ایثارگری در عرصه مصرف و ترجیح دادن كالاهای داخلی به مصنوعات خارجی، می توانند نقش مهمی داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: مسوولان كشور با برنامه ریزی و ارایه راهكارهای تخصصی می توانند به بازار مصرف كالاهای داخلی در كشور رونق بیشتری ببخشند.
دکتر ساداتی نژاد دربخش پایانی سخنان خود توجه به نقش منابع و سرمایه ها در برنامه ریزی برای توسعه آران و بیدگل را ضروری دانست و افزود: سرمایه های مستعد انسانی، انرژیهای طبیعی، تپه های سیلیسی كویر، منابع معدنی دریاچه نمك، آبهای شور معدنی و صنعت گردشگری و توریسم می توانند به عنوان محورهای توسعه اقتصادی این منطقه مورد توجه قرار گیرد./ع






 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.