سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

افزایش 20 درصدی بازدید از بناهای تاریخی گلپایگان

مسوول نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلپایگان از افزایش 20 درصدی بازدید مسافر نوروزی از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان درتعطیلات نوروز امسال خبرداد.

مهدی نوبخت'درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان،با اشاره به اینکه بیش از 70 هزار مسافر نوروزی از اماكن تاریخی و جاذبه های گردشگری گلپایگان در تعطیلات نوروز امسال بازدید کردند افزود: ارگ گوگد با 15 هزار و 992 نفر، مناره سلجوقی با هشت هزار و 500 نفر و مسجد جامع گلپایگان باچهار هزار نفر به ترتیب بیشترین بازدید كننده را داشت.

به گفته وی،از 25 اسفند ماه سال گذشته تا13 فروردین بیش از548 هزار مسافر نوروزی و گردشگر وارد این شهرستان شدند.

نوبخت، اجرای كشیك منظم با همكاری خادمان طرح نوروزی، برنامه ریزی مناسب برای بازدید گردشگران از اماكن تاریخی و گردشگری، بازدید مستمر از اماكن اقامتی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در محوطه مناره سلجوقی و ارگ كوگد، برپایی چادر راهنمای گردشگری را از اقدامات این نمایندگی برای رفاه بیشتر مسافران نوروزی و گردشگران عنوان كرد.

وی، توزیع بیش از پنج هزار دفترک از اماكن تاریخی، گردشگری و راههای شهرستان و توزیع نرم افزار گردشگری با سامانه بلوتوث با همكاری انجمن دوستداران و حافظان میراث فرهنگی را از دیگر اقدامات این نمایندگی برشمرد.

نوبخت افزایش كیفیت و كمیت مكان های اقامتی و گردشگری این شهرستان برای رفاه بیشتر گردشگران و معرفی بناهای تاریخی و گردشگری گلپایگان با همكاری ستاد تسهیلات سفرهای این شهرستان را از دلایل افزایش مسافران نوروزی در سالجاری عنوان كرد.

گفتنی است: شهرستان گلپایگان با بیش از 200 بنای تاریخی و جاذبه گردشگری در 180 كیلومتری غرب اصفهان واقع است. /س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.