سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاريجاني در نطق پيش از دستور:/2

نام كنفرانس استانبول، رشوه‌دهندگان به اسرائيل جهت تنفس جديد بود

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: نام اين كنفرانس دوستان سوريه نبود كه نام آن رشوه دهندگان به اسرائيل جهت تنفس جديد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني رييس دستگاه قانون‌گذاري كشورمان گفت: اگر نگاه اجمالي به قدرت هاي زورگو در مقابله با ملت ايران داشته باشيم متوجه مي شويم كه به نقطه كانوني مورد توجه آنها پيكره اقتصادي كشوراست تا به توان اقتصادي كشور و توليد داخلي لطمه بزند.

وي در ادامه افزود: همانطور كه رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي در طليعه سال نو فرموده اند كه همت ملت در افزايش توليد و رونق آن و حمايت از كار و سرمايه داخلي بايد صرف شود با تحليل شرايط نيروي انساني وضعيت كشاورزي و صنعت و رفتار و قدرتهاي زورگو راهبردي دقيق براي ملت است.

*** لزوم هم‌فكري صميمانه قوا براي تحقق شعار امسال

لاريجاني ادامه داد: اگر قواي سه‌گانه كشور در اين جهت هم فكري صميمانه داشته باشند و محور تصميمات را رونق بخشي به توليد قرار دهند تحريم ها را به فرصتي براي جهش توليد بدل خواهند كرد و از تورم و گراني جلوگيري و عامل اشتغال پايدار فراهم خواهد شد.

نماينده مردم قم اظهار داشت: لازم است مجلس هشتم در ماه هاي پاياني كار خود مخصوصا در تدوين بودجه سال 91 موضوع رونق توليد وافزايش بهره وري را چه در كميسيون تلفيق و چه در كميسيون هاي تخصصي محور تصميم گيري خود قرار دهند و در تحقق اين امر راهبردي هيچ مصحلت انديشي سياسي را در نظر نگيرند .

*** جمهوري اسلامي سالهاست با تخيلات فرقه‌اي آمريكا زندگي كرده است

وي با اشاره به كنفرانس اخير موسوم به دوستان سوريه در استانبول عنوان كرد: در واقع نام اين كنفرانس دوستان سوريه نبود كه نام آن رشوه دهندگان به اسرائيل جهت تنفس جديد بود وقتي كه توليد انگليس 500 هزار پوند براي ايجاد اغتشاش در سوريه تخصيص مي دهد و ايالات متحده با پررويي سخن از تخريب داخلي سوريه به ميان مي آورد و برخي كشورهاي منطقه كه بعضا با داشتن نظام ديكاتوري اخيرا متوجه دموكراسي در سوريه شده اند با كمك نظامي بحث به هم ريختن منطقه و ايجاد ضعف در مقاومت بر عليه رژيم صهيونيستي دارند ، با توجه به همه اينها به نام واقعي اين كميسيون بهتر مي توان واقف شد.

لاريجاني ادامه داد: مخصوصا سخنان وزير امور خارجه امريكا در ايجاد سپر موشكي مشترك با كشورهاي خليج فارس حربه ديگري از ماجراجويي آنان را نشان مي دهد اين شخص درسخنان خود بر كشورهاي سني مذهب تأكيد كرده است البته اگر عاقل بود نبايد با اين صراحت صحبت مي كرد اما به هر تقدير همان چيزي را به زبان آورد كه درطرح آنان براي نظام فرقه اي جاسازي شده است.

رئيس مجلس عنوان كرد: جمهوري اسلامي سالهاست با اين تخيلات آمريكا زندگي كرده و بارها به كشورهاي منطقه گوشزد كرده كه آنها با بزرگ نمايي قصد چپاول ثروت آنها و فروش صلاح به آنان را دارند و گرنه سپرموشكي چه نفعي براي كشورهاي منطقه دارد؟ جز اين است كه با پول آنها قصد امنيت براي اسرائيل دارند؟

*** آيا حمايت ايران از مردم فلسطين، ليبي، مصر و تونس بخاطر مذهب بود؟

نماينده مردم قم بيان داشت: وزير امور خارجه آمريكا اين تصميم مرموزانه را در لفافه شيعه و سني دسته بندي كرده است.مگر حمايت ايران از فلسطين و حماس و مردم مصر و مردم تونس و مردم ليبي بخاطر مذهب بود؟ همانطور كه معلوم است اين ملت هاي همه سني هستند براي جمهموري اسلامي دفاع از مظلوم در مقاببل اقدامات ظالمانه آمريكا اصل است به همين دليل با همه كشورهاي همسايه و اسلامي رابطه برادرانه اي را تعريف كرده است.

لاريجاني خطاب به اعضاي كنفرانس استانبول گفت: اگر شما نگران دموكراسي در منطقه هستيد چرا نسبت به ديكتاتوري وحشيانه در بحرين و اوضاع ديكتاتوري ها در برخي كشورهاي ديگر سكوت مي كنيد؟ مراقب باشيد در شرايط انزواي سياسي رژيم صهيونيستي با اين گونه حاشيه روي فضاي تنفسي براي رژيم صهيونيستي فراهم نكنيد.

وي ادامه داد: درحالي كه كوفي عنان طرح خود را پيگيري مي كند كه اين كنفرانس ساز ديگري مي زند كه اين امر بيانگر اين است كه هدف كنفرانس استانبول مسئله شما اصلاحات در سوريه نيست.

رئيس مجلس بيان داشت مجلس شوراي اسلامي از اصلاحات دموكراتيك در سوريه حمايت مي كند. اما توطئه گري و ماجراجويي با شعار دروغين حمايت از دموكراسي را محكوم مي كند./س2

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.