سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

80 درصد زنان باردار دچار" استريا" مي شوند

يك متخصص پوست و مو خبر داد: "استريا" يا خطوط كشش يك مشكل شايع پوستي است كه بيش از 80 درصد زنان باردار در طول دوران بارداري خود دچار اين مشكل مي شوند.

دكتر منصور جواهري، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارن گفت:"استريا" يا خطوط كشش، يكي از مهمترين و شايعترين مشكلات پوستي است كه به صورت خطوط قرمز و تيره رنگ مشاهده مي شود.
وي با بيان اينكه "استريا" يك مشكل ظاهري بوده كه در بيشتر موارد پس از مدت زمان كوتاهي برطرف مي شود، افزود: اين مشكل پوستي در صورتي كه وسيع و شديد باشد ممكن است به صورت زخم درآمده و براي فرد مبتلا مشكلات پوستي زيادي را به وجود آورد.
جواهري با اشاره به اينكه امكان ابتلا به "استريا" در هر سني وجود دارد تاكيد كرد:در سنين بلوغ و دوران بارداري شيوع "استريا" افزايش مي يابد به طوري كه بيش از 80 درصد زنان باردار در طول دوران بارداري خود دچار اين مشكل پوستي مي شوند.
اين متخصص پوست و مو يادآور شد: "استريا"در هركجاي بدن امكان بروز دارد اما در ناحيه هاي شكم،سينه،كمر و پشت امكان بروز آن بسيار است.
وي خاطرنشان كرد: افراد مبتلا به"استريا" به ويژه زنان باردار نبايد از آن وحشت زده شوند؛ چرا كه اين بيماري مشكل پوستي و با كمي مراقبت و پيگيري در فاصله زماني چند روزه تا چند هفته به طور كامل برطرف مي شود./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.