سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدست معترضان آرژانتيني؛

تصويري/ پرچم انگليس به آتش كشيده شد

معترضان آرژانتيني با حمله به سفارت انگليس، پرچم اين كشور را در سی امین سالگرد جنگ کشورشان با انگلیس بر سر جزایر مالویناس، به آتش کشيدند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ، شماری از تظاهرات کنندگان آرژانتینی، روز دوشنبه، با تجمع مقابل سفارت انگلیس، به ساختمان این سفارتخانه سنگ و بمبهای دست ساز پرتاب کرده و شعارهایی ضدانگلیسی سردادند.

این تجمع اعتراض آمیز در حالی برگزار شد که پلیس آرژانتین به منظور متفرق ساختن جمعیت معترضان از گلوله های پلاستیکی، گاز اشک آور و ماشین های آب پاش استفاده کرد.

در ساعات اولیه ی روز دوشنبه، تظاهرات کنندگان با به آتش کشیدن پرچم انگلیس و آدمک ویلیام، شاهزاده ی این کشور، مراتب خشم و نفرت خود را ابراز کردند.

معترضان همچنین به ساختمان بانک انگلیسی اچ اس بی سی در آرژانتین حمله ور شده و خساراتی را به این بانک وارد کردند.

مقامات آرژانتینی از انگلیس درخواست کرده اند تا در مورد استقلال جزایر مالویناس با آنها وارد مذاکره شوند، اما این کشور اعلام کرده است که تنها در شرایطی به گفتگو خواهد پرداخت که حدود سه هزار نفر ساکنان این جزایر خواستار این مسئله شده و درخواست خود را به انگلیس اعلام کنند.

به تازگی منابعی از نفت نیز در اطراف این جزایر کشف شده است که این مسئله تنها افزایش تنشهای میان دو کشور را در پی داشته است./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.