سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كارشناس دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نظرسنجي‌هاي بي‌بي‌سي فقط بازي رسانه‌اي است

كارشناس دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران گفت: نتيجه‌گيري درباره مسائل تاريخي نيازمند بررسي مستدل و مستند است و نظرسنجي شبكه بي‌بي‌سي تنها يك بازي رسانه‌اي است.

مسعود رضايي، كارشناس دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره عنوان شدن كوروش به عنوان بزرگترين شخصيت ايران زمين از سوي BBC شبكه دولتي انگليس اظهار داشت: اين شبكه يك موضوع تاريخي را پيش كشيده كه بحث و بررسي آن نيازمند اطلاعات تخصصي و كافي در اين حوزه است و نمي‌توان با نظرسنجي در ميان مخاطبان يك شبكه به نتيجه رسيد.

رضايي گفت: درباره بزرگترين شخصيت ايران زمين مي‌تواند ديدگاه‌هاي بسيار مختلف و متفاوتي وجود داشته باشد و اين بحث نيازمند بررسي مستند، علمي، مستدل با حضور كارشناسان با عقايد مختلف است كه براساس اسناد و مدارك غيرقابل انكار اظهارظرنظر كنند، كه حتي اين نوع بررسي‌ها نيز صددرصد مورد تاييد نيست بلكه مي‌تواند قابل اعتنا باشد.

وي افزود: اهداف ضد جمهوري اسلامي و ضد اسلامي شبكه دولتي انگليس واضح است و هر از چندگاهي با طراحي سناريويي جديد به دنبال به راه انداختن بازي رسانه‌اي است كه مديريت اين بازي را خود بر عهده دارد.

كارشناس دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران عنوان كرد: چگونه مي‌توان اعتماد كرد در اين نظرخواهي‌ها واقعا گزينه انتخابي مردم اعلام شده باشد و نظر گردانندگان بي بي سي نباشد؟

رضايي در پاسخ به اين سوال كه آيا بايد عملكرد بي بي سي را بررسي كرد يا آن را ناديده گرفت، گفت: اهداف و مقاصد اداره‌كنندگان بي بي سي از طرح چنين مسائلي بايد مورد بررسي صاحب‌نظران قرار گيرد و نتايج آن در اختيار مردم گذاشته شود.

وي در پايان خاطرنشان كرد: ضمن بررسي عملكرد اين شبكه‌ها بايد مواظب باشيم خودمان به بازي رسانه‌اي آنها دامن نزنيم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.