سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«حافظ هفت» به چاپ پنجم رسید

رمان «حافظ هفت» نوشته اکبر صحرایی درباره سفر 9 روزه مقام معظم رهبری به شیراز با اندکی تغییر در رنگ جلد برای پنجمین بار منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛رمان «حافظ هفت» که در 9 فصل؛ به معنای 9روز سفر رهبر انقلاب به شیراز تدوین شده، با اندکی تغییر در رنگ جلد از سوی سوره مهر تجدیدچاپ شد و بدین ترتیب این رمان در فاصله چند ماه به چاپ پنجم ‌رسید.

صحرایی در این رمان کوشیده سفر 9 روزه مقام معظم رهبری به شیراز در نوروز 87 را در قالبی داستانی روایت کند. شخصیت اصلی این رمان پانوسیان به همراه یک نویسنده دوران جنگ به نام جعفر است.

در واقع این شخصیت ارمنی دوست جعفر است که به اصرار جعفر که نویسنده جنگ است در اولین روز حضور رهبری حضور می‌یابد، ولی بعد به دلیل یک سری اتفاقاتی که برای جعفرمی‌افتد و راهی بیمارستان می‌شود مجبور می‌شود که تمام این 9 روز را باشد و بعد در بیمارستان دفترچه خاطرات جعفر را می‌بیند و همین طور یادآوری این خاطرات باعث یک برگشت به عقب به سال‌های حضور رهبری در جبهه و ترور مقام معظم رهبری و غیره می‌شود و.....

صحرایی؛ نویسنده این رمان درباره عنوان این کتاب گفت: حافظ هفت در واقع اشاره‌ای است به ترور مقام معظم رهبری در تاریخ 6 تیر ماه 60 در مسجد ابوذر تهران که با این کد محافظان رهبری خبر را اعلام کردند. همچنین اشاره‌ای به حافظ شیراز و عرفان عطار دارد.

صحرایی با اشاره به اینکه داستان با فلاش بک‌هایی به گذشته پیش می‌رود عنوان کرد: در رمان «حافظ هفت» مروری داریم به زندگی رهبری، حضورشان در جبهه، ترور ایشان و در بخش‌های دیگر هم تاریخ شیراز، اتفاقات مهمی که در تاریخ این شهر بوده است و جنگ در شیراز در قالب فلاش بک روایت می‌شود.

محمدرضا سرشار نویسنده پیشکشوت در یادداشتی با تمجید از این رمان گفته بود: با جذابیت و نوآوری‌های داستانی قابل توجهی که در «حافظ هفت» است، اگر این اثر به طریق مقتضی و روش‌‎های مناسب به علاقه‌مندان معرفی شود، به احتمال زیاد، انشاءالله، در نوع خود، رکورد خواهد زد.

مردادماه امسال با حضور محسن مومنی شریف؛ رییس حوزه هنری و مسئولان استانی فارس از این رمان که جزو کتاب‌های نقره‌ای سوره مهر است رونمایی شد.

رمان «حافظ هفت» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که سوره مهر آن را در 560 صفحه، قطع گالینگور و در تیراژ 2500 جلد و یا قیمت 9900 تومان منتشر شده است./ه

           

                      


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.