سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

برگزاری مسابقه سند راهبردی مهارت و فناوری کشور

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی از برگزاری مسابقه سند راهبردی مهارت و فناوری کشور در سال تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، به نقل ازروابط عمومی سازمان فنی وحرفه ای استان سیابانی امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: سند راهبردی مهارت و فناوری کشور به کوشش مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تدوین و منتشر شده و به خاطر اهمیت آن مسابقه‌ای طراحی شده که علاقمندان می‌توانند تا سی و یکم فروردین ثبت نام کنند.

وی افزود: آموزش‌های مهارت و فناوری به عنوان یکی از ارکان اصلی توانمندسازی سرمایه‌های انسانی، امکان ثروت آفرینی و قابلیت دسترسی همگانی را در خصوص تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین، متناسب با استعدادهای افراد و نیاز بازار کار توأمان با استفاده بهینه از ظرفیت بخش‌های مختلف بومی اعم از دولتی و غیر دولتی فراهم می‌آورد؛ با همین رویکرد و در راستای ابلاغ سیاست‌های اشتغال از سوی مقام معظم رهبری و همچنین تصویب آیین‌نامه نظام آموزش مهارت و فناوری، "سند راهبردی مهارت و فناوری" با بهره‌مندی از نظرات خبرگان، کارشناسان و مدیران حوزه آموزش‌های مهارتی تدوین و منتشر شده است.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با رویکرد کلی بسترسازی برای استقرار نظام جامع مهارت و فناوری، باتوجه به اسناد و قوانین بالا دستی کشور همچون قانون اساسی، سند چشم‌انداز 20ساله، قانون برنامه پنجم توسعه، نقشه جامع علمی کشور، سیاست‌های کلی اشتغال و نظام اداری، سند تحول اداری و قانون مدیریت خدمات کشوری و با نگاه به منشور کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقدام به تدوین این سند راهبردی کرده است.

وی در خصوص راهبردهای اصلی سند راهبردی مهارت و فناوری گفت: سند راهبردی مهارت و فناوری دارای هشت راهبرد شامل حضور مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی، طراحی و استقرار نظام جامع مهارت و فناوری، توسعه و ارتقاء آموزش‌های مهارتی، تحقق عدالت اجتماعی، توسعه مشارکت ذینفعان، استاندارد سازی،اصلاح و بهبود روش‌ها و فرآیندها، جذب مربیان توانمند، ارتقاء و توانمندسازی منابع انسانی و توسعه و ارتقاء بهره‌وری منابع مالی است که از طریق 27 سیاست و حدود 250 برنامه، عملیاتی شدن این سند پیگیری می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: حضور موثر در عرصه‌های بین‌المللی، تحقق و پیاده‌سازی سه نظام آموزش مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه‌ای و احراز شغل، بهبود اثربخشی و کارآیی آموزش‌های مهارتی، فراهم آوردن بسترهای سیاستگذاری و مدیریت یکپارچه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، استفاده بهینه از ظرفیتهای ملی و منطقه‌ای، آینده پژوهی با توجه به تغییرات مستمر فناوری ها جهت شناسایی تاثیر آن در ایجاد یا حذف فرصت‌های شغلی و تحقق برنامه پنجم توسعه از جمله اهداف تدوین سند مهارت و فناوری در کشور است.

سیابانی افزود: در تدوین سند مهارت و فناوری رویکردهای ویژه ای مدنظر بوده است که از جمله می‌توان به تحقق اسناد بالادستی در زمینه مهارت آموزی، توسعه همکاری های علمی و تخصصی بین‌المللی، پژوهش محوری، عدالت اجتماعی، مشارکت ذینفعان و توسعه منابع انسانی و مالی به عنوان ویژگی‌های خاص این سند اشاره کرد.

وی گفت: مسابقه سند راهبردی به صورت دو مرحله‌ای انجام می‌گیرد مرحله اول به صورت سئولات تستی و تشریحی و مرحله دوم ارائه به صورت کنفرانس در قالب پاورپوینت و نرم افزارهای مشابه با لحاظ موضوعات نقد و بررسی سند،ارائه پیشنهادات عملیاتی برای تحقق اهداف سند، بومی‌سازی سند،ارائهSWOT (فرصت،تهدید و...)می باشد.

سیابانی کرد :این مسابقه به همت مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صورت می‌پذیرد و به برندگان جوایز ارزشمندی همچون کمک هزینه زیارت عتبات عالیات، مشهد مقدس و... اعطاء خواهد شد. /س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.