سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرين پيگيري واردات ميوه؛

مكاتبات در واردات ميوه شفاف نبود

مكاتبات وزارت جهاد كشاورزي در خصوص واردات ميوه به وزارت صنعت، معدن و تجارت شفاف نبود و اين عدم شفافيت باعث بروز مشكلاتي شد.

احمد علي كيخا نايب رئيس كميسيون كشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود:‌در آخرين پيگيريهاي صورت گرفته در خصوص واردات ميوه وزارت جهاد كشاورزي مكلف شد تا ميزان توليد را مشخص و مجوز را براي واردات صادر كند.

وي ادامه داد: طبق بررسي در نامه اي كه وزارت جهاد كشاورزي در خصوص واردات ميوه به وزارت صنعت معدن تجارت ارسال كرده بود و بر طبق مدارك ارائه شده و تفاسير متعدد،شفاف نبودن مکاتبات وزارت جهاد كشاورزي بود و همين باعث مشكلات در واردات شد كه طبق قانون با هماهنگي ها نسبت به شفاف بودن واردات اقدام شد.

وي تصريح كرد: بايد نامه وزارت جهاد كشاورزي شفاف و در خصوص نياز كشور ، نوع محصول  توضيح داده شود و همه موضوعها در نامه به طور واضح مشخص شود.

كيخا افزود: دو وزارت خانه بايد با هم هماهنگ عمل كنند و تاريخ واردات ميوه مشخص شود زيرا برخي تشريفات گمركي باعث تاخير ورود ميوه به كشور در زمان توليد داخل مي شود كه با اصلاح و زمان بندي مشخص نه تنها مانع ترخيص ميوه از گمرك نشود بلكه وارد كننده و توليد كنندگان متضرر نشوند.

نماينده مردم در مجلس خاطر نشان كرد: مشكلات اخير ابهام واردات ميوه از سوي وزارت جهاد كشاورزي بوده كه با اصلاح و شفاف سازي، وظايف هر دو وزارتخانه مشخص مي شود و اميدواريم كه اين مشكل ديگر رخ ندهد./ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.