سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون گردشگري كشور خبر داد:

رشد 33.9 درصدي گردشگر در نوروز 91

از ابتداي نوروز تا 12 فروردين 33.9 درصد گردشگري در كشور رشد داشته كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد بالايي برخوردار است.

منوچهر جهانيان رئيس ستاد تسهيلات سفر كشور در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور بنا را بر ارائه خدمات مطلوب و رضايتمندي بيشتر مسافران گذاشته بود كه براساس آن با همكاري معاونت شانزده گانه از جمله هلال احمر، نيروي انتظامي، شهرداري ها، وزارت كشور، وزارت راه و شهرسازي، بازرگاني، اصناف، تعزيرات حكومتي و بخش خصوصي توانسته در سال جاري رضايتمندي مسافران را جلب كند.

وي تصريح كرد: برپايي جشن نوروز در مبادي ورود تمامي شهرها، ارائه خدمات رايگان بهداشتي و ايجاد خيمه هاي نماز در تمام شهرها، برگزاري جشن ها و نمايشگاه هاي صنايع دستي و سوغات، برپايي آيين هاي سنتي و غذاهاي محلي از جمله برنامه هايي بود كه مورد استقبال گردشگران نوروزي قرار گرفت.

جهانيان با بيان اينكه بيش از 50 ميليون اقلام تبليغاتي براي مسافران توزيع شده است، افزود: با توزيع اقلام تبليغاتي شناخت و آگاهي به مسافران داده مي شد كه گردشگران با آگاهي، برنامه ريزي و مديريت سفر علمي را تجربه كنند.

معاون گردشگري كشور تاكيد كرد: در سال جاري برگزاري جشنواره اقلام و موسيقي براي معرفي پتانسيل هاي روستايي از مهمترين كارهاي اجرايي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بود كه با همكاري شهرداري ها و سازمان دهياران به عنوان بلد محلي استفاده شد تا جايي كه بحث گردشگري دريايي در سواحل شمالي و جنوبي رشد بالايي را در نوروز سال جاري به خود اختصاص داد.

*اصفهان، فارس و مازندران بيشترين حجم ورودي مسافر

وي اظهار داشت: از ابتداي نوروز تا 12 فروردين ورود گردشگر به استان هاي كشور 33.9 درصد رشد، بحث اقامتي 24.8 درصد رشد، بازديد از جاذبه هاي شاخص گردشگري 33.3 درصد رشد، بازديد از مراكز اقامتي، پذيرايي و مجموعه مختلف خدمات رساني 12.5 درصد رشد داشته كه نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از رشد خوبي برخوردار است.

جهانيان اضافه كرد: استان هاي اصفهان، فارس، مازندران، خراسان رضوي، بوشهر، هرمزگان و استان قم بيشترين حجم ورودي سفر را به خود اختصاص دادند.

رئيس ستاد سفرهاي كشور تصريح كرد: استان هاي مشهد، قم، شاهچراغ، اصفهان و شيراز بيشترين بازديد كننده را از نظر جاذبه هاي ديدني و زيارتي را شاهد بودند.

جهانيان تاكيد كرد: در نوروز سال جاري استفاده از خودرو شخصي، حمل و نقل عمومي و هوايي به ترتيب رتبه هاي نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند.

معاون گردشگري به عملكرد دستگاه هاي اجرايي نمره بالاي 18 را داد و خاطرنشان كرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با همكاري تمامي سازمان امسال خدمات مطلوب را ارائه دادند و به نظر بنده نمره براي اين بخش 18 است و البته نظر مردم هم خيلي مهم است كه بايد نظرسنجي در اين خصوص صورت گيرد.

وي در پايان يادآور شد: اميدواريم فعاليت گسترده در خصوص توسعه و شكوفايي صنعت گردشگري در كشور صورت گيرد با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري كه توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني نامگذاري شده، صنعت گردشگري بتواند در خصوص معرفي جاذبه هاي گردشگري ايران اسلامي در عرصه داخلي و مهيا شدن شرايط براي ورود گردشگران خارجي بتواند به جايگاهي كه در شان نظام جمهوري اسلامي در صنعت گردشگري دست پيدا كند./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.