سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه دفتر تحکیم وحدت؛

انتظار دانشجویان کناره‌گیری یا عزل مرتضوی است/ضرورت استیضاح وزیر کار

دفتر تحکیم وحدت طی بیانیه‌ای بر لزوم کناره‌گیری یا عزل رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای به انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تامین اجتماعی انتقاد کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دلیل انتصاب قاضی مرتضوی به مدیر عاملی سازمان تأمین اجتماعی مطالبه جدی دارند.

پس از آن که دلسوزان نظام، نمایندگان ملت و تشکل‌های دانشجویی نگرانی، اعتراض و انتقاد شدید خود را نسبت به انتصاب احتمالی قاضی مرتضوی به مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی ابراز نمودند، متأسفانه در کمال ناباوری شاهد این انتصاب سوال برانگیز و نامبارک بودیم.

دلایل مستدل و متقن اعتراض به این انتصاب در بیانیه سه اتحادیه دانشجویی کشور آماده بود، در ضمن خود وزیر مربوطه و مسئولان دولتی که اصرار به این انتصاب داشتند از این دلایل بهتر و بیشتر مطلع‌اند.

اما اکنون که وزیر کار نه به موارد مستدل انتقادی پاسخ مناسب داد و یا بهتر بگوییم پاسخی نداشت که بدهد نه به نظرات و توصیه‌های دلسوزان و افکار عمومی احترام گذاشت، حداقل انتظار و مطالبه جدی که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم این می‌باشد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را استیضاح کنند.

بدیهی است که جنبش دانشجویی همان‌طور که پیشتر هشدار داده بود نسبت به این موضوع اهمیت و حساسیت ویژه‌ای قائل است و تا حصول نتیجه مطلوب یعنی یا کناره‌گیری قاضی مرتضوی یا عزل ایشان از این مسئولیت مهم و خطیر و در نهایت استیضاح وزیر کار به خاطر این انتصاب از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد نمود./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.