سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییراتي كه با سن در پوست ايجاد مي شود

با تغییرات مرتبط با سن در پوست آشنا شوید و به فاکتورهای اصلی ایجاد این تغییرها توجه کنید.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با افزایش نسبت افراد سالمند در جامعه علاقه محققان به مطالعه تغییرات مرتبط با سن در حال افزایش است این علاقه از دو جنبه زیبایی و پاتولوژی ناشی می شود.

وی تصریح کرد: گفته می شود که دو دسته فاکتور های اصلی تاریخ شماری و محیطی در تغییرات با سن در پوست نقش دارند که تغییرهای مرتبط با زمان بیشتر فاکتورهای داخلی یا فیزیولوژیک قلمداد می شود.

انتظاری بیان کرد: یک فاکتور عمده در معرض بودن مداوم در برابر نور خورشید است که به آن PHOTO AGAING اطلاق می شود و دانشمندان بر این نکته تأکید دارند که از تغییر های ناشی از نور خورشید می توان جلوگیری کرد.

انتظاری عنوان کرد: ویژگی های اصلی پوست در پیش از تولد شکل می گیرند و طی دو یا سه دهه اول زندگی تغییرات دیگری نظیر گسترش سطح آن و ضخیم شدن اپیدرم و درم (به همراه سایر تغییرها در مو و الگوهای غدد که در دوره بلوغ رخ می دهند) حادث می شوند و در دوره بلوغ غدد سباسه تحت اثر هورمون ها ترشح های بیشتری انجام داده و پوست چرب تر می شوند.

انتظاری تأکید کرد: از حدود دهه سوم زندگی به بعد تغییر تدریجی در منظره پوست و ویژگی های مکانیکی های آن رخ می دهد که بیانگر فرآیند طبیعی پیری (AGEING) است که در سالمندان بسیار مشخص تر است./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.