سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهي به مشكلات اهالي منطقه 17:

عقب نشيني نكردن املاك و آلودگي صوتي

خيابان شهيد پيغمبري يكي از معابر مهم محله يافت آباد منطقه 17 محسوب مي شود، خياباني كه بعنوان يكي از معابر ورودي و خروجي منطقه 17 به شمار مي آيد و خيابان بيست متري ابوذر را به بزرگراه آيت الله سعيدي يا همان جاده ساوه معروف متصل مي كند.

به گزارش

خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران

، بسياري از ساكنان منطقه هفده براي دسترسي به ميدان آزادي، آذري، اسلام شهر، كرج و ... و يا دسترسي به مناطق 9و18 از اين خيابان عبور مي كنند.

به عقيده بسياري از اهالي محله يافت آباد، كم بودن بافت مسكوني و وجود مغازه هاي خدماتي و تعميراتي از ويژگي هاي مهم و بارز خيابان شهيد پيغمبري است.

اسماعيل حاجيون 28 ساله و يكي از شهروندان خيابان شهيد پيغمبري درباره ي اين خيابان گفت: خيابان شهيد پيغمبري يكي از معابر بزرگ منطقه 17 است كه بسياري از ساكنان آن خانه و مغازه هاي خود را عقب نشيني كرده اند و اين باعث بزرگي و بهترشدن تردد در اين خيابان شده است.

وي يكي از مشكلات اين خيابان را اجرايي نشدن همه طرح تعريض خيابان دانست و افزود: تعداد معدودي از اهالي هنوز عقب نشيني نكرده اند كه باعث به وجود آمدن ترافيك مي شود. به دليل اين كه عرض خيابان پيغمبري بزرگ است، رانندگان،‌خودروهايشان را درحاشيه خيابان پارك مي كنند.

حتي شهروندان (ي) كه خانه هاي خود را عقب نشيني نكرده اند خودروهاي خود را در جلو درمغازه خود پارك مي كنند كه همين موضوع باعث ايجاد ترافيك شلوغي خيابان پيغمبري مي شود و رفت و آمد عابران پياده و سواره ها را دچار مشكل مي كند اما اگر آن تعداد محدود شهروندان مانند ديگر اهالي املاك خود را عقب نشيني كنند، هم ترافيك ايجاد نمي شود و هم اين كه باعث زيبايي اين خيابان مي شوند.

*بازار تعميراتي و خدماتي

ايرج بهمني 60 ساله يكي ديگر از شهروندان منطقه 17 كه از وجود بازارهاي تعميراتي و خدماتي در خيابان شهيد پيغمبري احساس رضايت كرده و گفت: خيابان شهيد پيغمبري يكي از خيابان هاي شناخته شده از نظر مكانيكي و خدماتي است.

وي افزود: همچنين اين خيابان به دليل وجود مغازه هاي مكانيكي جزو خيابان هاي پرتردد منطقه 17 محسوب مي شود.

بهمني اظهار داشت: من و شهروندان نواحي مختلف منطقه با اينكه در اين خيابان زندگي نمي كنيم اما هر روز از آن عبور مي كنيم چون هم به جاده ساوه نزديك است و هم براي تعمير خودروهايمان به اين خيابان مي آييم.
وي ادامه داد:‌ اين خيابان جزو يكي از بازارهاي منطقه 17 است اما با بازارهاي ديگر فرق دارد چون در ساير بازارهاي مختلف شهروندان به دنبال خريد اجناس (كيف و كفش و...) براي خود و خانواده شان هستند اما در خيابان شهيد پيغمبري، شهروندان دنبال تعمير، پاكيزه كردن و خريد وسايل مورد نياز خودروهايشان مانند لاستيك و ... است.

*‌ ورود كاميون در شب

درباره مشكلات اين خيابان س يد اشكان خيبي اين طور گفت: من از كودكي در اين خيابان زندگي مي كنم خيابان شهيد پيغمبري بين چهارراه سجاد و خيابان شهيد آيت الله سعيدي قرار گرفته است در گذشته به دليل تردد زياد وسايل نقليه بخصوص كاميون هاي باري آن هم با سرعت بالا در اين خيابان و نبود سرعت گير شاهد تصادفات زيادي بوديم اما حالا به دليل نصب سرعت گير تعداد تصادف ها نسبت به سال هاي گذشته كمتر شده است.
وي افزود: اما متاسفانه به دليل ساخت و سازهايي كه در اين محله صورت مي گيرد و ورود وسايل مورد نياز براي ساخت خانه ها، رانندگان كاميون ناچارند آن وسايل را شب هنگام به منطقه وارد كنند چون ورود ماشين هاي سنگين در روز به منطقه و محدوده شهري ممنوع است و چون خيابان شهيد پيغمبري تنها خياباني است كه مي توان از آن عبور كرد و به خارج از منطقه رفت تمامي كاميون ها از اين مسير تردد مي كنند كه اين موضوع مشكلات متعددي از جمله ايجاد آلودگي صوتي به خصوص در شب هنگام براي اهالي محل به وجود آورده است همچنين توجه نكردن رانندگان وسايل نقليه سنگين به سرعت گيرهاي نصب شده در اين خيابان مشكل آلودگي صوتي را چند برابر كرده است كه اميدواريم مسئولان شهري براي حل اين مشكل چاره اي بينديشند تا اهالي اين خيابان هم به آرامش لازم دست يابند.

* مشكل اصلي، تعريض نكردن تمامي املاك خيابان است

احمد ولي نژاد شورايار محله يافت آباد يكي از مشكلات اين خيابان را وجود صافكاري ها دانست و گفت: خيابان شهيد پيغمبري يكي از معابري است كه در آن مغازه هاي صافكاري زيادي وجود دارد كه اين موضوع هم براي اهالي اين محل خوب است و هم مشكلاتي را براي شهروندان ايجاد كرده است.
وي افزود: مغازه هاي صافكاري و رنگرزي به وجود آورنده آلودگي هاي صوتي و محيطي در اين خيابان هستند و باعث سلب آرامش اهالي ساكن در اين خيابان شده است.
ولي نژاد يكي ديگر از مشكلات اهالي خيابان شهيد پيغمبري را تعريض نكردن تمامي املاك خيابان دانست و اظهار داشت: با توجه به اينكه خيابان شهيد پيغمبري بافت مسكوني كمي نسبت به ديگر محله هاي منطقه دارد اجراي طرح تعريض اين خيابان به كندي در حال انجام است و بيشتر املاكي كه در اصل خيابان قرار دارند املاك صنعتي و تجاري هستند.
وي خاطرنشان كرد: به همين علت اجراي اين طرح مدت زمان بيشتري را به خود اختصاص داده است اما اميدواريم با همكاري مسئولان شهري و شهروندان ساكنان در خيابان شهيد پيغمبري شاهد اجراي كامل طرح تعريض در محله منطقه 17 باشيم.
/زگزارش از رقيه بقائي


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.