سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثير آويشن در درمان آکنه

محققان در تازه ترین تحقیقات خود دریافتند تاثير آويشن در درمان آکنه موثرتر از کرم هاي دارويي است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فاکس نیوز، دانشمندان دانشگاه لیدز میزان تاثیر درمانی گیاه آویشن، گل همیشه بهار و گیاه مُرّ را در از بین بردن باکتری مولد آکنه آزمایش کردند و آن را با محلول حاوی اکسید بنزویل که در کرم های آکنه استفاده می شود مقایسه کردند. این تنتورها با خیساندن این گیاهان در الکل تهیه شد.

محققان اعلام کردند با اینکه همه تنتورهای گیاهی بعد از پنج دقیقه استفاده بر روی پوست قابلیت از بین بردن باکتری مولد آکنه را از خود نشان دادند اما تنتور آویشن موثرترین محلول در میان محلول های استفاده شده بود.

محققان همچنین دریافتند تنتور آویشن تاثیر آنتی باکتریالی بیشتری نسبت به کنسانتره های استاندارد اکسید بنزویل دارد.

این تحقیقات راه را برای درمان گیاهی آکنه هموار می کند و خبر خوبی برای کسانی است که اثرات جانبی درمان های رایج آکنه را تجربه می کنند.

آکنه به سبب وجود نوعی باکتری گرم مثبت که به صورت ساپروفیت در بدن انسان، حیوانات و جامدات وجود دارد ایجاد می شود که در نتیجه آن روزنه های پوست آلوده شده و جوش هایی را در صورت فرد پدید می آورد.

درمان معمول آکنه استفاده از آنتی بیوتیک و کرم های موضعی یا شستشو با محلول های حاوی اکسید بنزوییل است اما این روش های درمانی برخی اوقات عوارض جانبی در پی دارد./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.