سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واريسي ها در انتخاب شغل دقت كنند

افرادي كه زمينه فاميلي واريس دارند در انتخاب شغل دقت كنند تا از مبتلا شدن به آن پيشگر شود.

دكتر عباس رباني، متخصص عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: واريس يك بيماري سياه رگي است و اين بيماري در نقاط مختلف بدن امكان وقوع دارد.
آنچه در نظر هست واريس اندام تحتاني واريس پا است. وريدهايي كه خون را برمي گردانند اگر قطر و طول آنها از مقدار لازم بيشتر و پيچ در پيچ بشوند نشانه هاي يك واريس اند.
وي عنوان كرد: خود واريس به دو نوع اوليه و ثانويه تقسيم مي شود. در واريس نوع اول چند دليل وجود دارد كه عمده ترين علت آن سابقه فاميلي است كه جداره رگها و دريچه هاي لانه كبوتري در سياه رگهاي اين افراد با مشكل مواجه اند و موجب مي شود كه خون به تدريج در رگ بماند و رگ افزايش حجم پيدا كند و در خانم ها به دليل جنسيت و هورمون هاي زنانه كه بر روي جداره رگ ها تاثير مي گذارد باعث واريس مي شود و شغل هايي كه شخص مجبور به زياد سرپا ايستادن هست اين ايستادن زياد موجب سكون بيش اندازه خون در پا مي شود و امكان مبتلا شدن به واريس را در فرد افزايش مي دهد.
در نوع ثانويه: بيماري هايي كه موجب لخته شدن خون در ساه رگ اصلي اندام كه در عمق وسط عضلات مي شوند خون از آن عبور نمي كند و به سمت سطح بدن منحرف مي شود و باعث ايجاد واريس مي شود.
وي در پايان خاطر نشان كرد: عوارض و خطر اين نوع نسبت به نوع اوليه بيشتر است./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.