سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان خبر داد

حضور روزانه 48 هزار زائر ايراني در مكه و مدينه/ناراحتی حجاج از تاخیر پروازها

حمید حبیبی تنها ،در نشست مشترک مسئولان بعثه رهبری و ستاد مرکزی مکه با وزرای کشور و اطلاعات در این شهر افزود: طی سال گذشته حدود 800 هزار معتمر ایرانی به عربستان اعزام شدند و امسال هم برای تحقق این رقم برنامه ریزی هایی انجام شده است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،وی ادامه داد: اما مشکلاتی که امسال برای توسعه قسمتی از مدینه ایجاد شده در برنامه ریزی های کلان سازمان حج و زیارت اثر گذاشته است.

حمید حبیبی تنها ،رئیس دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان با بیان این که روزانه حدود 24 هزار زائر ایرانی در مدینه منوره و 24 هزار زائر ایرانی دز مکه مکرمه حضور دارند، افزود: امور مربوط به زائران به بهترین نحو انجام می شود و مسئولان کشور عربستان نیز اعلام کرده اند که زائران ایرانی بی دردسرترین زائران جهان اسلام هستند. بعضا اقدامات شخصی در عربستان دیده می شود که ما در مقابل آن ایستادگی می کنیم.

وی با اشاره به ورود حدود 200 هزار زائر ایرانی طی عملیات عمره 91-90 به عربستان، ادامه داد: حدود 160 هزار نفر تاکنون از این کشور خارج شده اند و مابقی هم در شهرهای مکه و مدینه اقامت دارند.

حبیبی تنها با اشاره به طبخ غذا برای زائران ایرانی توسط آشپزخانه های متمرکز ایرانی در مکه و مدینه، گفت: هم اکنون 35 قلم از اقلام مصرفی را از ایران وارد می کنیم.

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای تامین حداقل 50 درصد اقلام مصرفی در عمره و حج از کشورمان، افزود: هم اکنون این رقم در عمره 40 درصد است و امیدواریم تا 50 درصد افزایش یابد.

حمید حبیبی تنها رئیس دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان اظهار داشت: زائران ایرانی در 52 هتل مدینه و 38 هتل مکه اقامت می کنند که در مجموع بهترین هتل ها برای زائران ایرانی اجاره شده است.

ناراحتی زائران از تاخیر پروازها

وی همچنین به مشکل تاخیر در پروازهای رفت و برگشت زائران ایرانی در عمره امسال و سال های اخیر اشاره کرد و افزود: این مسئله باعث ناراحتی و نارضایتی زائران شده است.

حبیبی تنها همچنین از انتقال زائران ایرانی در مسیرهای جده- مدینه، مدینه-مکه و مکه-جده با حدود 650 دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: 110 دستگاه اتوبوس نیز به صورت 24 ساعته کار حمل و نقل زائران ایرانی در مکه و از هتل به مسجد الحرام و بالعکس را برعهده دارند و در مجموع امروز زائران برای رفت و امد به حرم امن الهی مشکلی ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در عربستان، تمام عوامل ایرانی خدمتگذار زائران ایرانی هماهنگی کاملی با هم دارند، افزود: هیچ جای کشور این هماهنگی وجود ندارد و عشق خدمت به زائران باعث شده که این همدلی و همگرایی بیش از هر جای دیگر خود را نشان دهد.

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.