سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاصي باشگاه خبرنگاران/

واكنش نمايندگان اهل تسنن و اقليت ها به گزارش مغرضانه احمدشهيد

نمايندگان اهل تسنن و اقليت ها ضمن محكوم كردن گزارش احمدشهيد به بيان وضعيت اقليت ها و تابعيت هاي مختلف در ايران پرداخته اند.

به گزاش باشگاه خبرنگاران؛ نمايندگان اهل تسنن و اقليت هاي مجلس شوراي اسلامي ضمن محكوم كردن گزارش احمدشهيد به بيان وضعيت اقليت ها و تابعيت هاي مختلف در ايران پرداخته اند.

* نمايندگان اقليت هاي مذهبي دركانون قدرت جمهوري اسلامي حضور دارند

احمدعلي كيخا نماينده مردم زابل و زهك در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در واكنش به گزارش احمدشهيد مبني بر محدود بودن فعاليت هاي اقليت هاي مذهبي در ايران اظهار داشت: در تاريخ ايران هيچ موردي از مورد اذيت و آزار قرار گرفتن اقليت هاي مذهبي وجود ندارد و مجلس شوراي اسلامي به عنوان كانون قدرت جمهوري اسلامي نمايندگان اقليت هاي مذهبي را در خود جاي داده است.

نائب رئيس اول كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس با تأكيد بر آزادي عمل نمايندگان اقليت هاي مذهبي در ايران گفت: نمايندگان اقليت هاي مذهبي در مجلس شوراي اسلامي با آزادي تمام مباحث خود را مطرح مي كنند و اين نشان مي دهد كه همچون ساير ايرانيان از حق مساوي و يكساني برخوردار هستند.


* اهل سنت بخشي از جامعه ايراني است نه يك اقليت مذهبي

جهان بخش محبي نيا عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي نيز در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه اهل سنت در ايران به عنوان بخشي از جامعه پذيرفته شده است اظهار داشت: جدا كردن اديان و تفاوت قائل شدن ميان آنان پسنديده نيست و در دين اسلام خطاب ديني ما به ساير اديان برادر و خطاب قانوني هموطن است.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر پيوستگي و آميزش قانوني و شرعي ميان اديان با يكديگر گفت: نگاه هاي نامحرم افراد كينه توز را بدون شك بايد آفتي دانست كه متوجه مغز بيمار تهيه كنندگان گزارش ها عليه ايران است.

وي با تأكيد بر اينكه گزارش احمدشهيد براساس اقوال ساير افراد بوده نه واقعيت هاي حاكم بر جامعه ايران، تصريح كرد: درهم آميختگي مذهبي و سياسي ميان اهل تسنن و تشيع موجب مرثيه خواني و فرافكني بدخواهان شده و اين نوع گزارش ها ارزشي ندارد چرا كه زمان سفر مقام معظم رهبري به كردستان را همگي به خاطر داريم و اقبال مردم به ايشان موجب شگفتي همگان شد.

محبي نيا با تأكيد بر اينكه مشاركت مردم كردستان در انتخابات ها از بعضي شهرهاي كشورهاي ديگر بالاتر است گفت: اين نوع رجزخواني ها راه به جايي نخواهد برد و ما همگي بعنوان جامعه ديني دركنار يكديگر با آرامش زندگي مي كنيم و بايد تعاملات درجامعه بيشتر شود.

* گزارش احمدي شهيد ارزش توجه كردن ندارد

در همين زمينه سيامك مره صدق نماينده اقليت ديني كليميان در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه گزارش تهيه شده توسط احمد شهيد ارزش توجه كردن ندارد اظهار داشت: به نظر من اين گزارش نه ارزش تكذيب كردن دارد و نه ارزش توجه كردن.

وي ادامه داد: احمد شهيد اين گزارش را براساس الهام گيري از رسانه هاي استكباري و دخالت در امور داخلي ايران تهيه كرده و كليميان بارها اعلام كرده اند كه مشكلات آنان از ساير مردم ايران جدا نيست و مشكل خاصي هم به عنوان كليمي بودن درايران ندارند.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه كليميان ايران به كسي اجازه نخواهد داد كه در امور داخلي جامعه ايراني دخالت كند، افزود: ايران كشوري مستقل است و كليميان نيز نيازي به دايه هاي دلسوزتر از مادر ندارند و توجه كردن به گزارش احمد شهيد يعني بيش از حد بزرگ كردن وي است.

وي ادامه داد: احمد شهيد در حدي نيست كه بتواند درباره مسائل ايران صحبت كند و اگر مي خواهد دايه دار حقوق بشر باشد بهتر است سري به بحرين، عربستان و يا نوار غزه بزند كه مردم مظلوم فلسطين از حقوق ابتدايي خود محروم هستند.

مره صدق با تأكيد بر اينكه ايران دموكرات ترين كشور خاورميانه است گفت: اگر بخواهيم با همان معيارهاي غربي حقوق بشري هم به ايران نگاه كنيم باز پي مي بريم كه ايران دموكرات ترين كشور خاورميانه است و آزادي مذهب به نحوي كه در ايران وجود دارد در هيچ جاي دنيا رعايت نمي شود.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: در طول تاريخ هيچ گاه سابقه اي از آزار و اذيت اقليت هاي ديني در ايران وجود ندارد و اگر گاهي هم چندين عنصرتحت نفوذ استكبار با خط گيري از آن بدنبال ايجاد تفرقه ميان مردم ايران بوده اند با پاسخ قاطع مردم ايران و روحانيت مواجه شده اند.

* در ايران پيروان اديان مختلف از حقوق مساوي برخوردار هستند

نماينده مردم پيرانشهر سردشت درمجلس شوراي اسلامي نيز با تأكيد بر آزادي كامل پيروان اديان مختلف در ايران اظهار داشت: مذاهب مختلف در نظام جمهوري اسلامي با آزادي و به دور از هر گونه محدوديتي در كنار يكديگر زندگي مي كنند و قانون اساسي نيز حقوق مساوي را براي آنان درنظر گرفته است.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر محدود نبودن فعاليت هاي اقليت هاي مذهبي درايران گفت: اقليت هاي مذهبي در مجلس شوراي اسلامي نماينده مختص به خود را دارند و نمايندگان آنان مسائل خاص اين اقليت ها را در مجلس مطرح مي كنند و ما تاكنون از نمايندگان اقليت هاي مذهبي گله اي را پيرامون اينكه جمهوري اسلامي مشكلي براي رعايت حقوق آنان درجامعه ايجاد كرده باشد نشنيده ايم.

* گزارش احمد شهيد منعكس كننده نظرات جبهه استكبار است

همچنين عباسعلي نورا با اشاره به رعايت شدن ظرفيت قانوني براي فعاليت اقليت ها در ايران گفت: نظريه احمد شهيد را قبول ندارم و تحليل هاي وي تحليل هايي يكجانبه گرا است.

وي با بيان آنكه نگاه احمد شهيد مطابق با نگاه ايادي استكبار است خاطرنشان ساخت: آنان نگاه منفي به وضعيت حقوق بشر در ايران دارند و همه مسائل را از اين ديدگاه نگاه مي كنند بنابراين انتخاب احمد شهيد نيز با اهداف سياسي همراه است عليرغم آن كه او آسيايي بوده اما نظرات او همگام با جامعه استكبار است و نمي توان گزارش احمد شهيد را تحليلي واقع بينانه دانست.

* جامعه اسلامي حكومت واحده اي است كه تفرقه شيعه و سني درآن معني ندارد

عبدالعزيز جمشيدالزهي نيز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در ايران جامعه اهل سنت با تشيع تفاوتي نداشته و ندارد و حكومت اسلامي جامعه واحده اي است كه در ديدگاه نظام مقدس جمهوري اسلامي تفاوتي بين تشيع و اهل سنت وجود نيست.

وي با اشاره به ديدگاه هاي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) درباره وحدت ميان تشيع و اهل سنت خاطرنشان ساخت: اهل سنت و تشيع در ايران با اتحاد دركنار يكديگر زندگي مي كنند و نگاه رهبر معظم انقلاب نگاه پدرانه اي به جامعه اهل سنت است كه تفاوتي ميان اين دو فرقه قائل نشده و توجه ويژه اي به اهل سنت داشته اند و دارند.

جمشيدالزهي در ادامه افزود: گاهي از سوي فردي حركتي ناآگاهانه انجام شود كه اين نماد ديدگاه نظام مقدس جمهوري اسلامي نيست .

وي ضمن تشكر ازهمه مسئولين و به ويژه مقام معظم رهبري گفت: نظام حقوقي در ايران براي اقليت ها نظام عادلانه اي است كه حقوق افراد درآن رعايت مي شود.

* ظرفيت قانوني براي فعاليت ها در كشور فراهم است

همچنين سيدمحمدرضا حاجي اصغري فعاليت اقليت ها را در ايران آزاد دانست و گفت: در هيچ جاي كره خاكي نمي توان به اندازه ايران تلاش تابعيت هاي مختلف سياسي و حقوقي دركنار يكديگر براي رسيدن به كرامت انساني مشاهده كرد.

وي در ادامه ضمن محكوم كردن گزارش احمد شهيد گفت: دشمنان ايران هميشه بر ضعيف نشان دادن كشور عزيزمان تكيه مي كنند و گزارش آنان مبناي كارشناسي ندارد.

/ع2

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.