سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقتصاد ایتالیا و اسپانیا در سراشیبی سقوط

چشم انداز اقتصادی ایتالیا و اسپانیا برای سال جاری میلادی منفی ترسیم شده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسپانیا با مشکلات اقتصادی شدیدی مواجه است. اوضاع اقتصادی این کشور بسیار بد است. دولت اسپانیا باید برای تغییر دادن اوضاع اقتصادی به افزایش شدید مالیات ها و کاهش بودجه دولتی مبادرت کند. چنین اقداماتی سبب کاهش رشد اقتصادی در اسپانیا می شود و در نتیجه مشکلات این کشور اروپایی بدتر می شود.

اسپانیا با مشکلاتی مشابه یونان و پرتغال و ایتالیا و ایسلند مواجه شده است اما مشکل خاص این کشور آن است که راهی برای خروج از این بحران برای اسپانیا متصور نیست زیرا اقتصاد اسپانیا بسیار بزرگ است. نظام بانکداری اسپانیا به شدت دچار مشکل شده است. همه نگران تشدید بحران اقتصادی اسپانیا و حرکت این کشور در سرازیری سقوط هستند.

بیکاری درحال حاضر در اسپانیا حدود 24 درصد است.

ایتالیا هم وضع خوبی ندارد. اقتصاد ایتالیا با رشد منفی روبرو است و تا سال 2013 قادر به برون رفت از این شرایط بحرانی نخواهد بود.

اتحادیه های بزرگ کارگری ایتالیا اعلام کردند 13 آوریل اینده (25 فروردین) علیه برنامه ریاضتی و سیاست های نخست وزیر ایتالیا در سراسر کشور تظاهرات بزرگ مردمی برپا خواهند کرد.

کارشناسان مسائل اقتصادی بر این باورند که اجرای سیاست های ریاضتی در شرایطی که اقتصاد ایتالیا در سراشیبی سقوط قرار دارد، تاثیر منفی زیادی بر رکود اقتصاد این کشور داشته است.

ایتالیا 1900 میلیارد یورو بدهی دولتی دارد که پیش بینی می شود این رقم در ماه آینده به 2 هزار میلیارد یورو افزایش یابد./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.