سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدنبال اقدام پيشدستانه ايران؛

افزايش شديد قيمت بنزين، ايتاليايي‌ها را کلافه کرده است

قیمت بنزین در ایتالیا به صورت سرسام آوری افزایش یافته و مردم اين کشور از اين افزايش قيمت، به شدت کلافه شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، ایتالیا از نظر قیمت بنزین در زمره گرانترین کشورهای جهان است.

همین مساله سبب شده است مردم ایتالیا به شدت به تغییر شیوه زندگی خود و هزینه هایشان روی بیاورند.

مردم ایتالیا میزان استفاده از خودروی شخصی شان را به شدت کاهش داده و به صورت فزاینده ای به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی روی آورده اند.

قیمت بنزین در ایتالیا در یک سال گذشته، بیست درصد افزایش یافته است. در حال حاضر مردم ایتالیا برای هر یک لیتر بنزین ، حدود دو یورو پرداخت می کنند. با این اوصاف، مردم ایتالیا برای پر کردن باک پنجاه لیتری خودروی خود باید حدود نود یورو پرداخت کنند.

یک شهروند ایتالیایی در این خصوص گفت: بنزین در ایتالیا بسیار بسیار گران است. ما نمی توانیم بدون استفاده از خودروی شخصی کارهایمان را انجام بدهیم باآنکه تلاش می کنیم حداقل استفاده از آن راداشته باشیم.

یک شهروند دیگر ایتالیایی گفت: قیمت بنزین در ایتالیا روز به روز در حال افزایش است. من دیگر نمی توانم این روند افزایش قیمت بنزین را تحمل کنم. من برای رفتن به محل کارم از خودروی شخصی استفاده می کنم. نیمی از حقوق من برای خرید بنزین هزینه می شود.

در ایتالیا ، شصت درصد کل مبلغی که برای خرید بنزین پرداخت می شود به عنوان مالیات به دولت می رسد. مسائل بین المللی درافزایش قیمت بنزین در ایتالیا نقش داشته است. براساس آمار سازمان بین المللی انرژی ، ایتالیا حدود 13 درصد از نفت موردنیازش یعنی 138 هزار بشکه در روز را از ایران تامین می کند. ایران اخیرا اقدامات پیشدستانه ای درمقابله با تحریمهای نفتی اتحادیه اروپا صورت داده است. قرار است این تحریمهای اتحادیه اروپا از اول ژوئیه اجرا شود. ایران صادرات نفتی خودش را به شش کشور اروپایی از جمله ایتالیا قطع کرده است.

آثار قیمت فزاینده بنزین در ایتالیا فقط به جیب صاحبان خودرو مربوط نمی شود. باید توجه داشت که بیش از 80 درصد کالاهای مصرفی در ایتالیا از طریق خودروهای مختلف جابجا می شود. افزایش قیمت بنزین سبب افزایش هزینه برای این کالاها می شود. افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی مصرفی مردم در هفته های اخیر به روشنی موید همین مساله است.

درحالی قیمت بنزین در ایتالیا به شدت افزایش یافته است که این کشور با بحران اقتصادی درگیر است. دولت ایتالیا برای مقابله با این بحران اقتصادی به اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی روی آورده است که بخشی از بار مالی آنها متوجه مردم خواهد بود./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.