سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش 38 درصدي ورود خودرو به كيش

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزي سال 91 کیش با بیان اینکه ورود خودروهای شخصی به جزیره کیش 38.4 درصد افزایش یافت، گفت: از 25 اسفندماه 90 لغایت پایان هفتمین روز از سال جدید 11 هزار و 547 خودرو وارد جزیره کیش شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه قبل که هشت هزار و 344 خودرو است نشان ازافزایش 38.4 دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ "علیرضا عامری" مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: 149 هزار و 455 مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی 25 اسفندماه سال 90 تا پایان هفتمین روز، از طریق مسیرهای دریایی و هوایی وارد جزیره کیش شدند.

وی افزود: این تعداد مسافر در مقایسه با مدت مشابه قبل که 119 هزار و 846 نفر مسافر بوده است، نشان از رشد 25 درصدى دارد.

عامری با بیان اینکه در این ایام تعداد ورود مسافران با هواپيما 81 هزار و 751 نفر و مسافران دريايى 67 هزار و 704 نفر بوده است، ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی سال قبل، تعداد ورود مسافران هوايى 62 هزار و882 نفر و مسافران دريايى 56 هزار و 964 نفر بوده است.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با اشاره به تعداد خودروهای شخصی که وارد کیش شده اند، تصریح کرد: از 25 اسفندماه 90 لغایت پایان هفتمین روز از سال جدید 11 هزار و 547 خودرو وارد جزیره کیش شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه قبل که هشت هزار و 344 خودرو است نشان ازافزایش 38.4 دارد.

وی به ضریب اشغال تخت های مراکز اقامتی نیز اشاره کرد و گفت: 96 درصد تخت های مراکز اقامتی جزیره کیش در این ایام پذيراي مسافران و گردشگران بوده است.

عامری همچنین در خصوص تعداد چادرهای موجود در 11 کمپینگ اظهار داشت: کمپینگ شماره یک با 634 چادر، کمپینگ شماره دو با 247 چادر، کمپینگ شماره سه با 281 چادر، کمپینگ شماره چهار مخصوص چادرهای مجردی با 106 چادر، کمپینگ شماره پنج مخصوص چادرهای شخصی با 400 چادر، کمیینگ اضطراری فاز 4 با 325 تخته چادر، کمپینگ اضطراری نمایشگاه با 1600 چادر و کمپینگ پارک میرمهنا با 270 تخته چادر و ... مشغول خدمت رسانی به میهمانان نوروزی است.

به گفته این مسئول، امسال استقبال از مجموعه های چادری بی نظیر بوده بطوریکه هم اکنون ضریب اشغال چادرها در هفت کمپ به 100 درصد رسیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه هر چادر اختصاص به چهار نفر دارد و در هر چادر یک زیر انداز و برای هر نفر نیز یک بالش و دو پتو در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: ارائه سرویس حمل و نقل رایگان به نقاط مختلف جزیره، تحویل غذای گرم با قیمت مناسب، سرویس های بهداشتی، حمام و ... از جمله خدماتی است که ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش در راستای تکریم میهمانان نوروزی ارائه می دهد.

عامری در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه میهمانان نوروزی کیش در این روز بیشترین بازدید را از مراکز گردشگری حریره با 5300 بازدیدکننده، کاریز با 2348 بازدیدکننده و پارک دلفین ها با 1325 بازدیدکننده داشته اند، یادآور شد: این گردشگران از اجرای برنامه‌های جنگ شبانه و برنامه موسیقی زنده نیز استقبال خوبی داشته اند.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 91 کیش با تاکید بر اینکه ظرفيت و توانمندى هاى این جزيره بويژه در بخش گردشگرى و تفريحى باعث جذب هر چه بيشتر مسافر مى شود، پیش بینی کرد که امسال حدود 200 هزار گردشگر نوروزی از کیش بازدید نمایند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تعداد پست های امدادی کیش نیز اعلام کرد: 34 امدادگر زن و مرد درهشت پایگاه هلال احمرکه در نقاط مختلف جزیره مستقر هستند تاکنون به 425 نفر امداد رسانی کرده اند.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 91 کیش در پایان ابراز امیدواری كرد: میهمانان نوروزی با خاطره ای خوش این جزیره زیبا را ترک کنند.

يادآور مي شود؛ جزيره كيش سال گذشته پذيراي 137 هزار گردشگر نوروزي بود که انتظار مي رود امسال با اقدامات سازمان منطقه آزاد كيش و افزايش امكانات و تسهيلات سفر، اين تعداد به بيش از 200 هزار نفر افزايش يابد.

جزيره مرجاني كيش با 92 كيلومتر مربع مساحت و جمعيتي حدود 27 هزار نفر در 18 كيلو متري سرزمين اصلي و در آب هاي نيلگون خليج فارس واقع شده است./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.