سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك كارشناس مسائل اقتصادي:

رشد پايين اقتصادي سال 89 بحران سكه و ارز سال 90 را آفريد

يك كارشناس مسائل اقتصادي گفت: بهبود زيرساختهاي رشد اقتصادي مهمترين راهكار در راستاي جلوگيري ايجاد بحران دوباره در بازار سكه و ارز است.

عباسعلي ابونوري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ضمن آسيب شناسي بازار ارز و طلا طي سال 90 دلار و سكه را سردمدار بحراني ساز سال گذشته عنوان كرد.
اين كارشناس مسائل اقتصادي با بيان اينكه هيچ رابطه معناداري بين افزايش يا كاهش قيمت طلا در بازار جهاني و نوسان قيمت سكه در ايران وجود ندارد شرايط بازار ارز و سكه را در كشور به مسئله رشد اقتصادي مرتبط دانست.
وي با تاكيد بر اينكه شرايط نابسامان سكه و ارز در سال 90 نتيجه رشد پايين اقتصادي در سال 89 است گفت: معمولا بين نقدينگي و شاخص قيمت ما ارتباط مستقيم وجود دارد به نحوي كه وقتي ميزان نقدينگي افزايش يابد نرخ تورم افزايش مي يابد ضمن اينكه در صورت افزايش رشد اقتصادي افزايش نقدينگي تاثيري بر تورم نخواهد داشت.
وي تمايل مردم به سمت بازار سكه و ارز را با توجه به افزايش نرخ تورم عاقلانه توصيف كرد و افزود: قطعا مردم براي اينكه بتوانند درآمدشان را افزايش دهند پولشان را در بازار قابل اعتمادي همچون سكه و ارز سرمايه گذاري مي كنند ./ک
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.